Inlägg från: Lillla My |Visa alla inlägg
  • Lillla My

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2011-08-01 17:41:59 följande:
    Nu har jag börjat fila på en FAQ. Ni med koll kan väl rätta mig där jag har fel och kom gärna på fler vanliga frågor vi kan ha med.

Saknar info om det där med vilket nr på fästet för mugghållare och sufflett, fyll gärna i det den som vet!

------
    FAQ

Vad är det för innermått på sittdelen, själva sätet där barnet sitter?
    27 cm brett, 24 cm djupt.

Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr (2&3). Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey?...

Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.
    Fästena för parasoll och mugghållare är 2 på smala delen och 3 på tjocka delen, fyllde i det ovanför.
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-08-02 08:48:41 följande:
    Ja det ska jag absolut göra. Vet bara inte hur man lägger bilder från galleriet till tråden. Men absolut lägger jag in bilder!!!! Har köpt en skiphop doubble duo slötväska också jag hoppas passa
    Jag vill också ha recension av Duo doublen när du testat.
    Skäms lite att jag inte testat BeTweenen än, glömt det då jag inte har den framme just nu. Skäms
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-08-02 18:47:47 följande:
    Tack! Ja så lättad att han får plats. Den är grym att köra också. Imorgon ska jag till läkaren med Lillo och lämna storebror hos mormor på vägen. Då är det ju bara stt ts bort hans sittdel smälla ihop chassit så är jag och Lillo ready to go ensamna! Gillar iden!!!
    Det är kanon! Jag gjorde så på dagis idag, och alla runtomkring var väldigt imponerade och jag gick därifrån med en ännu smidigare vagn.

• Lillla My
    memo skrev 2011-08-02 20:37:58 följande:
    Måste erkänna att jag började ångra lite att jag ej beställde röd, men så gick jag nyss in på bildtråden...åååh, vad den blåa är fin. Såg nyss att pengarna är reserverade, men har inte fått någon orderbekräftelse, Ni som beställde på WH Watts, fick Ni det direkt? Hoppas få se den imorgon....
    Den blåa är grym tycker jag, fortfarande jättenöjd! Valde mellan blå, röd eller sand. Tyckte den röda såg lite blek ut när jag såg den i verkligheten så jag valde den blå eftersom jag haft sandtop på Cam'en.
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-08-02 21:48:24 följande:
    Jag har inte provat än! Och den kom inte med posten idag som utlovat Jag som ska till Eriksdalsbadet imorgon o bada med barnen, hade varit perfekt med en stor väska till allt... Får hitta på ngt annat... mina oioi ligger i källarn... hmm..
    Ingen brådska!  
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-08-02 22:34:53 följande:
    Det är alltid brottom när det gäller att få dem nya prylar Tungan ute
    Jo det är det alltid, sakerna ska gärna stå utanför dörren minuten efter man skickat ordern! Tungan ute Jag menade att det inte var någon brådska med recensionen. 
  • Lillla My

Tesan, Jag skulle nog säga att svart var bäst om du ska ha olika färger på sufflorna. Om det blir bara rosa funkar rosa dynor.

Jag funderar på vilken färg jag vill ha till min svarta med blå sufflor, svart eller blå eller annan färg? Vet inte om jag orkar sy själv så det får nog bli Bugaboos. 

• Lillla My
    Mamma Tes skrev 2011-08-03 15:58:33 följande:
    Du har nog rätt. Om det blir en tjej som tittar ut så får jag väl sälja dynorna och köpa rosa istället.

Ingen annan färg tycker jag du ska ha, utan svart eller blå. Du kan ju ha andra färger på filtar istället. 
    Jo, det är ju lite så jag tänker, färgglada tillbehör. 
  • Lillla My
    Mamma Tes skrev 2011-08-04 13:13:06 följande:
    Yaaaaaaayy!!! Idag skickades våran vagn!!!
    Härligt!! Känner igen känslan! 
Svar på tråden Bugaboo Donkey