• spigg

Bugaboo Donkey

Xina skrev 2011-08-09 21:28:06 följande:
    Mjmc: din äldre son är inte för gammal för åkpåse. Jag ska troligen också ha det i vinter till min son som kommer vara 2,5 år. Tror att det ska funka i liggdelen också, men har inte fått min vagn än så det vet jag inte säkert..
    Men blir det inte varmt med overall och åkpåse? Och geggigt och blött i åkpåsen med skorna?
  • spigg

Ah ok. Nä min son är för aktiv, han vill kunna springa runt och jag orkar inte ta på och av skorna. Även om han sover i vagnen så håller han sig mer än varm med overall + kanske en filt över om det blir -20. Fast då stannar vi nog inne för lillasysters skull.

För övrigt körde jag Donkeyn som mono för första gången idag. Denna vagn är underbar! Även om jag har en liten lista med grejer som kan förbättras så kan det vara den bästa vagnen jag haft, om man betänker att den är både singel- och syskonvagn så är den ju fantastisk!

• spigg
    Emma85Gbg skrev 2011-08-09 22:13:12 följande:
    Vad härligt att du skriver att den är underbar. Förmodlingen får jag våran på fredag Glad. Vad tycker du att dom kunde förbättra/ändra på?
    Åh, spännande!

- Regnskydden. Har du dem i varukorgen är varukorgen i princip full. Helt värdelöst. Dessutom, om man har två sittdelar på och ska ta på regnskydden så funkar det okej på första sittdelen, men när man ska ta på det andra så blir det sån friktion med plast mot plast så man måste böka och greja hur mycket som helst mellan suffletterna. Inte så kul om man har sovande barn i vagnen.

- Repkänsligheten. Chassit får repor om man tittar på det, känns det som. Jag är försiktig med min vagn, förvarar den uppe i lägenheten osv, men den är ändå repig.

- Selen är lite konstigt positionerad. Sitter inte helt bra vare sig på min 7-månaders eller min 2,5-åring.

- Borde finnas en förvaringspåse till sittdelen när man lämnar den ifrån sig på förskolan, för jag gissar att många kommer göra så.

- Inget regnskydd till sidokorgen, har läst om det förut men fick uppleva det själv idag. Sakerna där blir blöta!

- Slappa sufflettefästen. De lossnar väldigt lätt och även om det är superenkelt att få tillbaka dem så är det lite störande. Plus att resåröglorna på suffletten KONSTANT (minst en gång per dag) lossnar från de små hakarna.

Ja, som sagt, bara småsaker men ändå! Kan tänka mig att vissa saker kommer förbättras med tiden!
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-09 22:19:00 följande:
    Åh vad roligt Spigg! Jag är inte alls avis Tungan ute. En fråga, drar inte vagnen snett när man har den i monoläge och inget i shoppingkorgen? Jag tänker att det borde bli så eftersom barnet sitter lite mer åt ena sidan.
    Jo lite faktiskt. Märks inte om du kör på plan mark men om det sluttar så märker man det faktiskt. Då körde jag med min 7-månaders på 9,5 kilo idag, det märks nog mer om man kör den i mono med ett större barn!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-10 16:34:11 följande:
    Jag gillar froggen mkt mer än Donkeyn! Går inte att jämföra alls i smidighet... Och uj duo var lättare att köra än donkey också!!! Mkt lättare. Men donkey är snyggare
    Näe, nu kan du inte mena allvar? Min Donkey är mycket mer rättrullad än UJ Duo! HAr du pumpat däcken ordentligt på Donkeyn verkligen?
  • spigg
    Tre små älsklingar skrev 2011-08-10 20:49:05 följande:
    Nu har jag läst hela tråden och jag ska beställa min vagn på fredag, längtar så mycket nu
    Grattis till ett mycket bra val av vagn! :D
  • spigg
    Fröken Filur skrev 2011-08-10 21:31:21 följande:
    Jag ska beställa min donkey duo nu, men kan inte bestämma färg. Någon som har den röda sufletten, är det samma röda som till Cameleon? Svart bas ska jag ha men velar mellan röd, blå eller svart suflett. Hjälp

Jag har för mig att jag läst att någon sa att det är i princip samma röda nyans, men jag kan inte ta gift på att jag kommer ihåg rätt. Jag älskar den blåa färgen, övervägde svart först men är glad att jag valde något mer färgglatt!
  • spigg
    Fröken Filur skrev 2011-08-10 21:49:50 följande:
    Oj vad svårt det blev nu, hade hoppats att det var en ful röd så vore valet lättare Maken vill ha svart/röd och jag vill ha svart/blå... 
    Då tar man en av varje!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-10 22:40:57 följande:
    Spigg
    Kan vara så att de inte är tillräckligt pumpade? Eller så har jag tyngre barn än dig, en på 16 och en på 8 kilo
    Men testa att pumpa mer! När jag körde min P&T första gången var jag grymt besviken på hur trög den kändes, tills min man frågade om jag pumpat däcken. Eh! Det hade jag ju inte, och de var nästan tomma!

Jooo lite tyngre barn har du, men inte mycket. Mina väger 9,5 och 13, så det skiljer ju bara något kilo totalt!
  • spigg
    Tre små älsklingar skrev 2011-08-11 06:43:45 följande:
    Hur är det med suffletterna, passar dom som man har till cammen?
    Nej, det gör de inte. Donkeyns är smalare.
Svar på tråden Bugaboo Donkey