• spigg

Bugaboo Donkey

Joddan skrev 2011-08-16 20:43:42 följande:
    Jag har ioff haft tio vagnar, bara UJ och BB och alla har fått repor. De är väl känsliga i aluminiumet?
    Ja Spigg! Kan du skriva nått så lägger jag till chassinr etc? Alla tror jag ska vara BÄST på engelska bara för jag heter Joy
    Skriv ungefär vad du vill ha sagt på svenska så översätter jag till dig! Är inget proffs på engelska men ganska bra, och det räcker nog!
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-16 20:52:44 följande:
    Dumma Iphone-app!
    Fortsätter... Phil o Teds Vibe och den repades nästan lättare pga att chassit var yttre delen nästan överallt. Även där syskonsitsen o bumperbaren klickades på, det åtgärdades till version 2. Det är snyggt med alu-chassis men inte så praktiskt!
    Helt sant! Och som alla våra mormödrar antagligen sa: vill man vara fin får man lida pin. ;)
  • spigg
    Silvera skrev 2011-08-17 08:21:28 följande:
    Fick havandeskapsförgiftning i veckan som var, och fick akut kejsarsnitt på sonen i söndags, så snart kan jag börja använda min Donkey IRL! Bara vi kommer hem från Neonatalen någongång...

Hade önskat att han skulle komma ut lite lite tidigare än 2 oktober... men nu fick jag ut honom i v 32 i stället, så hädanefter ska jag vara försiktig med vad jag önskar mig... Drömmer
    Grattis kära du! Hoppas ni mår bra, låter ju utmärkt att ha Donkey-rullning som en målbild att se fram emot! Mina barn har kommit i v 35 och v 36 men v 32 är onekligen snäppet tidigare!
    babykorv skrev 2011-08-17 09:32:37 följande:
    vet ni! min donkey välte igår, med min tvååring i! så himla läskigt. plötsligt låg min dotter på marken (klantigt att inte spänna fast henne, jag vet) och vagnen ovanpå. den välte alltså mot handtaget till, när jag hade vänt mig bort en sekund. hade inget hängande på handtaget eller så, då kunde jag nog ha förstått att den kan välta. dottern satt i halvliggande, vänd mot mig, så jag tänkte nog att hon inte behövde spännas fast i och med det.

så tänk på det hörrni att dels spänna fast barnen, dels lasta den lite tungt i botten om ni har barn som väger på gränsen (hon väger 15 kg, max är 17)!
    Usch vad obehagligt! Jag lämnade min bebis ofastspänd i barnvagnen i 30 sekunder en gång men då han brorsan dit och skakade på vagnen så hon nästan gled ur. Så nu är hon ALLTID fastspänd. Men 2,5-åringen får sitta ospänd när vi går till förskolan på morgonen, men då håller jag ju å andra sidan i vagnen hela tiden.
  • spigg
    daniels baby skrev 2011-08-17 09:58:00 följande:
    jo det är sant! känns lite läskigt att köpa vagnen utan att få klämt på den först, vet att barnbutiken får in den snart så jag får nog avvakta tills dess. är lite orolig över att den kommer ta stor plats i bilen. ( hade UJ duo förrut som tog upp hela bagage utrymmet i vår audi a4) 
    ni som har donkeyn å liten bil, gör ni den till en mono när den ska fällas ihop? nån som har bild på hur den ligger i en baklucka? 
    Jag kan fota nästa gång vi har Donkyen i bilen. Vi har en Opel Astra kombi och den får plats bra, jag tar dock alltid av sittdelarna när jag fäller vagnen. Känns smidigast så.
  • spigg
    Leonell skrev 2011-08-17 16:11:11 följande:
    Fick svar från bugaboo nu, dom säger att det kommer ett replacement set för gummit på handtaget snart. Hmm undra vad snart innebär...
    Skönt att du i alla fall fick svar och att du kommer få nytt gummi! Hoppas snart betyder inom ett par veckor.

Vet ni.. Jag får ett nytt hjul! Så skönt, det ska komma nästa fredag tydligen!
  • spigg
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2011-08-17 19:40:10 följande:
    Och fick höra idag att ett nytt chassi är på väg till mig så jag hoppas det hinner före bebisen (BF om drygt två veckor)...
    Hurra! Verkar som de hade stora "svara på mail"-dagen idag! Jag kan inte klaga, två dygn tog det så det är bra service minsann!
  • spigg
    Tre små älsklingar skrev 2011-08-17 20:34:38 följande:
    Via barnvagnslagret.se, fast jag har ju läst här i tråden nu att någon skrev att man inte skulle det Men jag har fått väldigt bra service ifrån dom, dom tom ringde upp när vagnen skulle bli en dag senare än vad det blev sagt vid beställningen
    Bara nyfiken, vad säger barnvagnslagret angående reklamationer? För det jag läst här är ju att de anses som förste köpare och att det då kan bli problem?
  • spigg
    Mickan1 skrev 2011-08-18 20:06:38 följande:
    Vet nån när dom börjar säljas i sverige, sthlm och pris för duon?
    Enligt uppgift är det dessa priser som gäller i Sverige:
    "mono 12000 kr, duo 14800 kr, twin 16400 kr. Adapter till bilbarnstol mono 450 kr, duo 660 kr."

Något exakt datum tror jag ingen kan ge dig, Kidzshop sägs få in dem nu i slutet på augusti, någon här inne skrev att de skulle komma till Babyland (minns jag rätt?) senast i november.
  • spigg

Ingen här som är duktig på det där med mönster och kan göra ett för en Åsne-sufflett? *ber snällt*

• spigg
    BejbyBoo skrev 2011-08-18 21:18:36 följande:
    Det skulle jag med gärna vilja ha!! Försökte göra till Camen när jag hade en, men det blev aldrig riktigt bra, trots tre försök...
    Nödköpte ju en Cameleon när Donkeyn gick sönder och den har nu fått en hemmasydd sufflett som jag fått långlåna av en kompis. Blev så sjukt snyggt!

Jag är usel på sömnad men jag tror jag ska försöka sy egna, med hjälp av syrran. Enfärgat är lite trist faktiskt.
Svar på tråden Bugaboo Donkey