Silvera skrev 2011-08-17 08:21:28 följande:
Fick havandeskapsförgiftning i veckan som var, och fick akut kejsarsnitt på sonen i söndags, så snart kan jag börja använda min Donkey IRL! Bara vi kommer hem från Neonatalen någongång...
Hade önskat att han skulle komma ut lite lite tidigare än 2 oktober... men nu fick jag ut honom i v 32 i stället, så hädanefter ska jag vara försiktig med vad jag önskar mig...
Grattis kära du! Hoppas ni mår bra, låter ju utmärkt att ha Donkey-rullning som en målbild att se fram emot! Mina barn har kommit i v 35 och v 36 men v 32 är onekligen snäppet tidigare!
babykorv skrev 2011-08-17 09:32:37 följande:
vet ni! min donkey välte igår, med min tvååring i! så himla läskigt. plötsligt låg min dotter på marken (klantigt att inte spänna fast henne, jag vet) och vagnen ovanpå. den välte alltså mot handtaget till, när jag hade vänt mig bort en sekund. hade inget hängande på handtaget eller så, då kunde jag nog ha förstått att den kan välta. dottern satt i halvliggande, vänd mot mig, så jag tänkte nog att hon inte behövde spännas fast i och med det.
så tänk på det hörrni att dels spänna fast barnen, dels lasta den lite tungt i botten om ni har barn som väger på gränsen (hon väger 15 kg, max är 17)!
Usch vad obehagligt! Jag lämnade min bebis ofastspänd i barnvagnen i 30 sekunder en gång men då han brorsan dit och skakade på vagnen så hon nästan gled ur. Så nu är hon ALLTID fastspänd. Men 2,5-åringen får sitta ospänd när vi går till förskolan på morgonen, men då håller jag ju å andra sidan i vagnen hela tiden.