• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Luella
    mopstops skrev 2014-01-26 19:52:10 följande:
    Hjälp! ska eventuellt köpa en donkey mono men hur ser liggdelen ut till den? Fick en bild av säljaren där det såg ut som en "påse" som hon sa är liggdelen som man fäster på chassit? Nån som kan hjälpa? Har bild? Annars får jag försöka lägga in den här.. tack snälla för hjälp!
    Tyget ligger säkert i en påse nu, du sätter fast tyget på ramen så är det klart.
  • mopstops

Tack för svar!:) Googlade på bilder och det verkar stämma, annars då..
    för/nackdelar med donkey??

• emsapemsa
    mopstops skrev 2014-01-27 13:12:38 följande:
    Tack för svar!:) Googlade på bilder och det verkar stämma, annars då.. för/nackdelar med donkey??

Har inte haft våran så länge och bara använt den till min son som är 2,5 (bebis kommer i mars). Men än så länge tycker jag om den! Älskar att allt är så smidigt och genomtänkt, som att byta riktning på sittdelen, klicka dit och loss liggdelen (som smidigt går att bära) plus att den är väldigt lättkörd. Vi har mycket snö och is här nu o det är inga problem. De nackdelar jag har upplevt än är att selen är lite kort i sittdelen, men det går smidigt att sprätta upp och förlänga så det ska jag göra. Den känns lite klumpig som Mono, speciellt om jag jämför med våran Swift, men det är nog en vanesak den är ju inte så bred om man jämför med ex Emmaljunga :)
  • kittel

Hej alla Donkey-ägare! Jag har en fråga om Bugaboos travelbag. Är det nån som vet om Donkeyn ryms om man bara har monovarianten?

• mopstops

Det blev en Buffalo till slut, velade fram och tillbaka och då det inte är dags för syskon riktigt än kändes ändå buffeln som det rätta valet nu:)

• littlemisssunshine08

hej!

jag funderar på att köpa en donkey, och har några frågor som jag hoppas att någon ska kunna svara på...
    1, om man tar bort sidokorgen, går det att göra vagnen ännu smalare då? någon som vet på ett ungefär hur smal den blir? 
    2, min lille kille är riktigt lång, hur långa barn får plats att sitta i sittdelen (på ett ungefär..)? Nu är han bara 3.5mån men redan 68cm. Vill inte köpa en dyr vagn som han växer ur för tidigt. 

tack!

• Lady Soul
    littlemisssunshine08 skrev 2014-02-10 22:10:47 följande:

hej!

jag funderar på att köpa en donkey, och har några frågor som jag hoppas att någon ska kunna svara på...
    1, om man tar bort sidokorgen, går det att göra vagnen ännu smalare då? någon som vet på ett ungefär hur smal den blir? 
    2, min lille kille är riktigt lång, hur långa barn får plats att sitta i sittdelen (på ett ungefär..)? Nu är han bara 3.5mån men redan 68cm. Vill inte köpa en dyr vagn som han växer ur för tidigt. 

tack!

Nej, det går inte att ta bort sidokorgen för att göra vagnen smalare. Den är en bonus som du får för att det blir plats över på den när den är i monoläge (jämfört med duoläge).
  • jwrga

Finns det olika versioner av donkey? Såsom för cameleon och bee? Jag väntar barn i okt och funderar på att köpa en nu och använda till sonen, eller är det bättre att vänta ifall det släpps någon nyare version?

• emsapemsa
    jwrga skrev 2014-02-10 23:53:32 följande:
    Finns det olika versioner av donkey? Såsom för cameleon och bee? Jag väntar barn i okt och funderar på att köpa en nu och använda till sonen, eller är det bättre att vänta ifall det släpps någon nyare version?

Nu finns det bara en version, med två olika färger på chassit. Silver eller All black. Men i April kommer en version med uppdaterad sufflett! Så vänta tills dess :) den suffletten ska vara mycket bättre, mer lik Buffalos sufflett. För övrigt var det inga uppdateringar på själva vagnen fattade jag det som!
  • littlemisssunshine08
    Lady Soul skrev 2014-02-10 22:42:39 följande:
    Nej, det går inte att ta bort sidokorgen för att göra vagnen smalare. Den är en bonus som du får för att det blir plats över på den när den är i monoläge (jämfört med duoläge).
    tack för svar!
Svar på tråden Bugaboo Donkey