Inlägg från: Lady Soul |Visa alla inlägg
  • Lady Soul

Bugaboo Donkey

Jag kommer inom kort beställa en Bugaboo Donkey Duo från Baby Plus i Holland.

1) Vilka tillbehör tycker ni är de bästa att köpa till (och vilka är onödiga)?

2) Har sedan tidigare tillbehör från en Bugaboo Cameleon 2. Passar dessa på Donkeyn? Jag har åkpåse, mugghållare, myggnät och parasoll.

Tacksam för hjälp :)

• Lady Soul
    reginam skrev 2013-07-01 13:36:22 följande:

Om du ska beställa, kolla in detta blogginlägg. Jag och en nära vän lade en beställning på två styckna donkeys all black med maxicosi adapter och åkpåse för 9900:- som kommer i veckan förmodligen. :)
    Min väninna har en rabattkod på en holländsk hemsida som ger 15% på allt i hela butiken!

vadgorceline.com/2013/06/27/babyhuyswebhop-nl/
    Tack för tipset! Nu har jag hört så gott om Baby Plus, att de hanterar eventuella reklamationer så bra att jag valde dem trots att det blev lite dyrare än Babyhuys.

Men det finns säkert någon annan som har nytta av ditt tips.
  • Lady Soul

Mamma0211: Sitt-/liggdelen ska vicka och handtaget är lite rörligt. Det är en del av vagnens fjädring. Kan upplevas som lite skrangligt innan du vant dig, men är alltså i sin ordning.

• Lady Soul

Mamma 0211: I fullt liggläge tippar den lite bakåt. I alla fall med min kille på drygt 2 år. Har inte testat med bebis ännu. Om du skulle uppleva att den tippar för mycket bakåt och skillnaden mellan huvudända och fotända är mer än 5 cm i höjdled (om du fattar min förklaring) ska man kunna reklamera chassit.

• Lady Soul

Att köpa begagnat är inte nödvändigtvis billigare än att köpa nytt från Holland. Och trassligare att reklamera en begagnad om det ens går. Bra andrahandsvärde så jag rekommenderar köp av ny vagn. Baby Plus som jag köpte av brukar även ge rabatt på tillbehör.

• Lady Soul
    Wandila skrev 2013-12-31 20:05:12 följande:

Har läst igenom FAQ flera ggr, men hittar inga länkar till utländska sidor som säljer Bugaboo. Är det nån speciell ni kan rekommendera? Vet ni hur det funkar med betalning?

Babyplus.nl är bra. De köpte jag min Donkey från. Mejla och be om pris. De brukar även ge rabatt på tillbehör när man köper vagn.
  • Lady Soul
    vårankärlek skrev 2014-01-01 14:36:49 följande:

Är ett bra tag kvar tills tvåan kommer, närmare bestämt september.

Men jag är sugen på att byta ut våran emmaljunga scooter till våren redan.

För visst borde denna funka som singelvagn åt min son så länge? (dum fråga;)

Funkar jättebra som singelvagn! Som bonus kan du då använda den fantastiska shoppingkorgen som sitter vid sidan om sittdelen (och där du sätter dit den extra ligg-/sittdelen när du använder den som syskonvagn).
  • Lady Soul
    Coffie skrev 2014-01-01 14:08:56 följande:

... Och plötsligt gick min man med på en Donkey.

Nr två kommer i maj. Vilka tillbehör är absolut nödvändigast att köpa till vagnen? Är det värt att köpa en all black, har den ett bättre andrahandsvärde?

Ingen uppfattning om andrahandsvärde på AB, du får kolla Blocket.

De tillbehör jag köpte:

- maxi cosi babyskydd + adapter (så man kan sätta babyskyddet på chassit) + isofixfäste till bilen

- dryckeshållare

- åkpåsar (De vanliga, tyckte inte high performance var värda merkostnaden)

- Breezy solsufflett

- parasoll (köpte jag till min Cam innan jag skaffade Donkeyn, kanske inte behöver både solsufflett och parasoll)

Alltid en smaksak vad man tycker är viktigt, men dryckeshållare är väldigt användbart, man dricker som en tok när man ammar, har alltid en vattenflaska med.

Tycker att adapter till babydkyddet är praktiskt om man t.ex åker någonstans med bilen och barnet sover=slipper väcka när man flyttar till barnvagnen.
  • Lady Soul

Håller med om att det var en stor deposition. Det beror på alla de som reklamerat knarriga chassin, fått ett nytt och sen sålt det gamla. Så får man naturligtvis inte göra, det är försäkringsbedrägeri.

• Lady Soul
    littlemisssunshine08 skrev 2014-02-10 22:10:47 följande:

hej!

jag funderar på att köpa en donkey, och har några frågor som jag hoppas att någon ska kunna svara på...
    1, om man tar bort sidokorgen, går det att göra vagnen ännu smalare då? någon som vet på ett ungefär hur smal den blir? 
    2, min lille kille är riktigt lång, hur långa barn får plats att sitta i sittdelen (på ett ungefär..)? Nu är han bara 3.5mån men redan 68cm. Vill inte köpa en dyr vagn som han växer ur för tidigt. 

tack!

Nej, det går inte att ta bort sidokorgen för att göra vagnen smalare. Den är en bonus som du får för att det blir plats över på den när den är i monoläge (jämfört med duoläge).
Svar på tråden Bugaboo Donkey