• spigg

Bugaboo Donkey

Tant Pruselius skrev 2012-05-18 14:00:51 följande:
    Har fått veta av en i buggatråden (hon jobbade med kemikalier) att flamskydd är nått man vill undvika. Läste på nätet att vissa medel inte Ska vara giftiga ... Hmm ! Svårt det här. Är det någon som beställt sin donkey från holland? Isf vart ifrån? Funkade det bra? Jag tänkte beställa lite extra tillbehör när jag ändå är igång va var det för sida som hade bra pris på sådant?
    Jag väntar på svar från Bugaboo själva om det där. Men det jag vet är att det finns olika sorters flamskyddsmedel och de som är riktigt farlig är bromerade flamskyddsmedel. Skulle inte sätta mitt barn i en vagn med sådant men enl preliminära besked från Bugaboo så är det enligt dem självklart att det inte är sådana flamskyddsmedel deras vagnar för engelska marknaden har behandlats med.

Jag kan återkomma när jag får svar, men det kan nog dröja... 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Catox9 skrev 2012-05-21 22:02:16 följande:

Hej igen alla Bugaboo-fantaster :D
    Nu var det evigheter sen jag skrev eller ens läste i tråden!
    Lillebror har anlänt och blivit nästan fyra månader, han ligger toppenbra i liggdelen och storasyster sitter supernice i sittdelen :)
    Men jag har en liten fundering såhär nu när sommaren är här (för det verkar den onekligen vara nu :D)
    MYGGNÄT till Åsnan, hur var det med det?!
    Ingick det, jag kan för mitt liv inte komma ihåg om jag fick det med och jag hittar dem inte någonstans så jag tvivlar på det...?!?!     

Vart köper man billigast och bäst?! Någon som vet?
    Vill ha original, finns det ens en gång?

Tack tack för snabba svar ;)     

Nej myggnät ingår ej, det finns inget särskilt till Donkey men det till Cameleon funkar på Donkey, universalmyggnät funkar också jättebra! Ta ett med inbyggt UV-skydd om du kan!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Catox9 skrev 2012-05-22 21:11:49 följande:
    Vet någon om det går att ha sufflett på samtidigt som myggnätet (det som passar till Cameleon'en)
    Det ser lite skumt ut... 
    Jag har alltid haft suffletten uppfälld (på alla mina vagnar) och sen bara dragit myggnätet över!
    mamalolo skrev 2012-05-22 21:24:31 följande:
    Min vagn anlände också idag men de två paketen är på rymmen. Kunde inte vara hemma så jag bad att få hämta dem istället. Kollinumrena som jag fick över telefon verkade dock vara fel för de kunde inte hitta paketen... Någon som vet om det är nya svenska kollinummer eller brittiska och om man kan leta upp dem någonstans online?
     Du måste be om att få de internationella tracking nr!
    Alis skrev 2012-05-23 07:43:30 följande:
    Vet inte hur det funkar med Bugaboo-vagnar men brukar de ligga jämt i pris hela tiden eller sänker man priset när den varit ute på marknaden ett tag? Brukar det komma reaperioder? 
     Bugaboo rear aldrig sina vagnar, det händer vid enstaka tillfällen att en affär rear hela sitt sortiment och då även rear ut visningsex av Bugaboos. Prissänkningar har jag aldrig sett, däremot prishöjningar. Cameleon kostar flera tusen mer idag än för några år sedan, även Bee har höjts i pris. 2009 kostade en Bee Classic 5000, nu kostar en Bee Plus 5900. Jag tror snarare på prishöjningar än prissänkningar framöver.
  • spigg
    Alis skrev 2012-05-27 19:34:50 följande:
    Jo, jag vet. Jollyroom säljer inte sina vagnar i mono-, duo- och twin-utförande. De säljer en bas och sedan får man köpa till de övriga delarna för att komplettera sin vagn att matcha de olika utförandena. Det blir precis samma sak fast man måste plocka ihop ordern själv liksom. Jag frågar alltså inte vad som ingår i de olika utförandena, utan vad som ingår i den basuppsättningen som jollyroom säljer. 
    För ett helt säkert svar på den frågan bör du nog vända dig till just Jollyroom. Som jag förstått det säljer de utan topset och då ingår inga suffletter eller liggdelslock alls.
  • spigg
    Alis skrev 2012-05-27 19:55:24 följande:
    Tack! Kan tycka att det är lite fult att visa något på produktbilden som kanske inte ingår. Som du säger är det nog vettigast att kontakta Jollyroom och fråga. Tänkte att någon annan kanske hade köpt sin vagn på det här sättet och därför hade ett svar här. Glad
    Jo jag förstår precis hur du resonerar! Men ett tips generellt vid e-handel av barnvagnar är att alltid maila med företaget först och ställa alla frågor och få ett skriftligt svar tillbaka. Dels för att då vet du vad du köper och för hur mycket, och om något skulle strula med köpet eller att något som borde ingå saknas så har du "bevis" på vad som skulle ingår för det pris du betalade. Så gör jag alltid när jag ska köpa barnvagn online, speciellt om jag importerar den!
  • spigg
    Piga skrev 2012-05-30 11:03:02 följande:
    Nu är frågan säkert ställd tusen gånger redan, men tråden är lite väl lång att läsa igenom.

Men jag har planer på en åsna. Funderar då på en mono. Men när det nån gång blir syskon så vill jag ju kunna använda den som duovagn.

Blir det billigare för mig att skaffa en duo på en gång och använda den som mono undertiden vi väntar på syskonet. Eller ska jag skaffa en mono och sedan komplettera? Eller blir det en dyr historia?

Har inte så fett med cash just nu, så en mono vore ju bra för tillfället.     
    Priset blir detsamma. 12000 för en mono och 2800 för extensionkit, 14800 för en duo!
    Quirall skrev 2012-05-30 14:28:12 följande:
    Hej!
    Har en fråga till er lyckliga som äger donkeyn, när använder man egentligen två hjuls läget, om man nu gör det?
    På stranden där det är mjuk, fin sand eller när det är mycket snö. Har haft min Donkey och snart ett år och aldrig använt beach mode men kanske gör det i sommar just när vi är på stranden.

• spigg
    Plly skrev 2012-05-30 17:00:02 följande:
    Ett extensionkit kostar 2200:- på jollyroom och babyshop

Jag skulle köpa mono och sen lägga till när man har råd, jag har gjort så!
    Mm, men då ingår inte sufflett, och sufflett kostar 600 kr till Donkey = 2800.
  • spigg
    JLD1979 skrev 2012-06-01 13:46:07 följande:
    Tänkte på garantin på Bugaboo Donkey.

Vilken är garantitiden i sverige på den och vad är garantitiden om man köper fr tex Pramworld?
    Det är alltid 2 års garanti på Bugaboos vagnar, och 1 år extra om du registrerar den på hemsidan!
  • spigg
    Särlan skrev 2012-06-01 16:30:17 följande:
    Hej!
    Ny och nöjd ägare till Donkeyn här. Undrar om någon av er har reagerat på att det samlas vatten när det regnar i den bärbara korgen man har bredvid sätet och om ni vet om det finns något lock att köpa till? Annars kan man ju sy ett förstås....eller hoppas på bättre väder. :)
    Här får du mitt bästa tips för att slippa det problemet!
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/donkey-mono-med-regnskydd/
  • spigg
    Särlan skrev 2012-06-01 16:52:40 följande:
    En fråga till bara: Vilken modell av regnskyddet är det? För syskonvagn, tvillingvagn eller singel?
    För singelvagn, och det spelar ingen roll om du tar för sitt- eller liggdel. Jag har ett av varje, bägge funkar lika bra!
Svar på tråden Bugaboo Donkey