• spigg

Bugaboo Donkey

Tant Mutti skrev 2012-02-29 20:01:59 följande:
    Cattiwik: jag tycker att vagnen är kanonbra i snö och is! Har kört Emmaljunga med fyra fasta hjul och jag tycker Donkeyn är minst lika bra.

Ang köp i utlandet kommer du ner i pris flera tusenlappar. Själv köpte jag från Pramworld och betalade 1049 pund inkl frakt för duovagn.

Spigg: kanske skulle gå att lägga till några FAQ i trådstarten?
    Ja absolut. Men priser är det bara dumt att lägga in, tycker jag, för man kan ju aldrig radera i FAQen och sånt där ändras ju hela tiden. Även vilka som säljer vagnen kan ju variera. Men ge förslag på vad som bör komma in där så fixar jag det!

Har ju själv skrivit en ganska detaljerad recension av Donkeyn som jag ju skulle kunna länka till, den tar upp ganska många av de vanligaste frågorna. 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    EEE skrev 2012-02-29 20:24:31 följande:
    Jag har helt missat sökfunktionen högts upp på sidan.Skäms Fick användning för den direkt när ni skrivit om den här idag och fick svar på mina frågor! Superbra funktion!
    Den är bra! Funkar dock inte alltid riktigt som jag vill men den är en bra start i alla fall! :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Stefanie skrev 2012-02-29 22:46:28 följande:
    Kanske kan det vara bra att skriva i FAQen att det finns en sökfunktion man kan använda sig av i tråden? Jag hade inte heller tänkt på det och började också med att ställa frågor som säkert ställts hundra gånger tidigare. Det är väl en enklare väg än att skriva in "Hur funkar vagnen i snö?" och priser och liknande.
    Sant! Det kan jag absolut lägga till! 

Ja från Pramworld kostar frakten för Donkey Duo 60 pund, för Donkey Mono och t.ex. MB Duet 40 pund och för en mindre singelvagn eller annat smått 20 pund. 
  • spigg
    Tuna87 skrev 2012-03-02 11:51:07 följande:
    Så roligt, nu har vi testkört åsnan i alla möjliga konfigurationer, och med ståplatta med! Sönerna är grymt nöjda och det är jag och min man med. Vi har blivit stoppade på stan och folk vill veta mer om den, jätteroligt =) jag var nöjd med min Britax b-dual men min äldsta kille vill helst åka ståbräda och det går inte med britaxen när man har syskonsittsen på.
    Roligt att nöjda! Jag tycker Donkeyn är jättehärlig att köra med ståbräda, gott om utrymme för benen ändå.
    smoolan skrev 2012-03-02 12:34:11 följande:
    Nån som har en organizer? Nöjd med den i så fall?
    Japp jag har en, jag är supernöjd. Rymmer precis lagom mycket grejer och enkel att hänga på baksidan av sittdelen.

• spigg
    jossan 1984 skrev 2012-03-02 12:44:41 följande:
    provade min donkey för första gången igår och reagerade direkt på att det såg ut som att sonen lutade svagt framåt i sittdelen vid liggläge. tittade nu från sidan och ser en liten lutnng framåt på sittdelen i liggläget. någon mer som känner igen detta? ser ju jätteobehagligt ut...
    Ja det känner jag igen. Det är normalt en liten liten lutning, är den för stor är det såklart inte som det ska vara men jag tror att ögat luras lite också.
  • spigg
    smoolan skrev 2012-03-02 13:05:00 följande:
    Spigg -Tack för svar! Var hänger du den om du har sittdelen vänd mot dig?

Funkar förresten de gamla sittdynorna i donkeyn, de som reas ut lite här och var?
    Ändå på baksidan av sittdelen, jag har framför allt blöjor och sånt i Organizern så jag behöver ju inte ha den så att jag når den hela tiden. Använder den inte som "handväska" åt mobil och plånbok och sånt.

De funkar men de är lite för breda så det ser lite knöligt ut, men inte så farligt tycker jag. Sen är fördelen med den nyaste modellen av sittdyna att den har en ficka högst upp som du hakar över sittdelen, så att den inte glider, samt hål för flärpen. Men om du inte är petig med detaljerna så går den äldre modellen lika bra.
  • spigg
    LyckligFru skrev 2012-03-04 14:25:20 följande:
    Härlig tråd *favoritar* väntar tvåan nu och det är långt till bf ännu men kan inte låta bli att kika på vagn, har hört runt lite på familjeliv o andra forum om vilken syskonvagn som rekommenderas o Donkeyn kommer alltid som förslag, så nu är jag lite nyfiken på den då alla pratar så gott om den (var väldigt skeptisk först) men hoppas att jag kan få lite mer klarhet i mina funderingar här :)

Har aldrig känt eller prövat en Donkey eller en Bugga över huvudtaget men tycker att den ser liten ut? eller är den rymligare än man tror? ( vi har visserligen en Emmaljunga som i jämförelse med Donkeyn är stor om en traktor :)

Till vilken ålder kan barnet åka iden förrän dom blir för långa, får för trångt? 

Finns det någon nackdel med vagnen?
    Här kan du läsa min utförliga recension av Donkeyn:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/category/bugaboo-donkey/

Mina barn är nu 1 år och 3 år gamla och treåringen ryms fortfarande väldigt väl i vagnen, så jag tycker inte att den är trångt, snarare har den en väldigt lång användningsperiod. Jag är otroligt nöjd med min Donkey, byter vagnar som andra byter kläder annars men Donkeyn har en fast plats i vår familj!

Enda nackdelarna är att selen är lite kort, att den är dyr (men värd pengarna) och att regnskydden är så klumpiga, men det är ju enkelt löst genom att man köper andra regnskydd.
  • spigg
    LyckligFru skrev 2012-03-04 19:18:06 följande:
    Tusen tack spigg för feedbacken och ska genast kolla in din recension :) 
    ja prislappen är en anledning till att jag gärna villa läsa och höra andra åsikter om den innan vi bestämmer, som tur är så har vi tid på oss men Donkeyn är helt klart på första plats just nu över vagnkandidater :)
    Men du vet väl att du får en Donkey duo för cirka 11500 kronor om du importerar den? :) Lite rimligare pris, tycker jag! Och det är nog inte många som köpt en Donkey och ångrat sig...

Vill du se flera bilder på Donkeyn så kan du, om du vill, gå med i barnvagnsgruppen på FB som jag länkar till, där är vi många som har den vagnen och jag har lagt upp nytagen bild på mina barn i vagnen så man ser hur det ser ut med utrymmet och så!
  • spigg
    LyckligFru skrev 2012-03-04 20:04:18 följande:
    okej, varifrån importar man den då?

jag är med i barnvagnsgruppen redan så nu ska jag kolla på alla donkey bilder :) 
    Haha, misstänkte att det kunde vara så...

Från England, t.ex. från W H Watts eller Pramworld. Från Holland, från Moeders Mooister. Alla dessa tre vet jag många, inklusive mig själv, som har köpt vagnar ifrån så det är pålitliga återförsäljare. 
  • spigg
    jennif skrev 2012-03-06 10:56:56 följande:
    jag har en cameleon som jag köpt en extra ram till och monterat liggdel på, sen byter jag mellan sitt och liggdel lätt beroende på vem som ska åka, nyfödd / 2 åringen,
    funderar på donkeyn, kan jag använda cameleons sitt och liggdel i donkey, så jag bara behöver köpa chassit? eller en duomodell med en sittdel så jag bara kan sätta på liggdelen. hilfe plis!!:)
    Nej. Delar från Cameleon är inte kompatibla med Donkeyn, och vice versa. Utom tillbehör i form av åkpåsar, parasoll, mugghållare och sånt.
Svar på tråden Bugaboo Donkey