LyckligFru skrev 2012-03-04 14:25:20 följande:
Härlig tråd *favoritar* väntar tvåan nu och det är långt till bf ännu men kan inte låta bli att kika på vagn, har hört runt lite på familjeliv o andra forum om vilken syskonvagn som rekommenderas o Donkeyn kommer alltid som förslag, så nu är jag lite nyfiken på den då alla pratar så gott om den (var väldigt skeptisk först) men hoppas att jag kan få lite mer klarhet i mina funderingar här :)
Har aldrig känt eller prövat en Donkey eller en Bugga över huvudtaget men tycker att den ser liten ut? eller är den rymligare än man tror? ( vi har visserligen en Emmaljunga som i jämförelse med Donkeyn är stor om en traktor :)
Till vilken ålder kan barnet åka iden förrän dom blir för långa, får för trångt?
Finns det någon nackdel med vagnen?
Här kan du läsa min utförliga recension av Donkeyn:
blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/category/bugaboo-donkey/
Mina barn är nu 1 år och 3 år gamla och treåringen ryms fortfarande väldigt väl i vagnen, så jag tycker inte att den är trångt, snarare har den en väldigt lång användningsperiod. Jag är otroligt nöjd med min Donkey, byter vagnar som andra byter kläder annars men Donkeyn har en fast plats i vår familj!
Enda nackdelarna är att selen är lite kort, att den är dyr (men värd pengarna) och att regnskydden är så klumpiga, men det är ju enkelt löst genom att man köper andra regnskydd.