Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Camriella: Min bebis kommer också i november och jag har lite svårt för att bestämma mig men jag tror det blir så här: Först madrass, sen någon form av skyddande lakan, lammskinn. Sen får bebisen vanliga kläder när det inte är så kallt och ullkläder närmast kroppen när det är riktigt kallt. Sen stopper jag ner honom i den här: www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retro.jpg (den kan du även ha i bilstolen) och sen en eller två filtar. Mössa, tossor och vantar också på bebisen.

Mjmc: min dotter är född mars 09 och använde fortfarande åkpåsen i vintras (utan skor).  Hon sover i den på dagis där dom sover i vagnarna och kommer göra det denna vinter också. Men det är för varmt med både overallt och åkpåse, man får välja beroende på aktivitet.

• Luella

Åh vad roligt Spigg! Jag är inte alls avis Tungan ute. En fråga, drar inte vagnen snett när man har den i monoläge och inget i shoppingkorgen? Jag tänker att det borde bli så eftersom barnet sitter lite mer åt ena sidan.

• Luella

mjmc: du får gärna rapportera hur Voksin får plats i liggdelen. Jag är så sugen på en sån åkpåse men funderar på att vänta med åkpåse till jag startar med sittdelen någon gång i februari.

• Luella

Tesan, fin vagn! Hur gammal är din dotter? På bilderna ser det ut som om hon får plats bra.

• Luella

Grattis till bebisen syskonförsök! Det finns ännu ingen prisuppgift för vad den kommer kosta i svenska butiker. Jag står med på tre olika intresselistor och ingen av de butikerna vet det ännu.

• Luella
    syskonsförsök skrev 2011-08-12 20:55:01 följande:
    Tack! Och tack för ditt svar! Har du kollat på att beställa utomlands med? Funderar på om det kommer bli mycket billigare då.. Men det vet man ju inte än. Samtidigt är det ju smidigare med garantier och sånt om den är köpt i Sverige förstås..
    Nej, jag har inte kikat utomlands. Den har hunnit komma till Sverige när jag får barn (hoppas jag, det kan ju bli förseningar) och jag trivs med att köpa så stora saker i butik som jag sen kan dyka upp och klaga till om något är fel.
  • Luella

Föresten, är det så på Donkeyn att man måste ta bort sittdelen för att kunna fälla ihop den?

• Luella
    mjmc: vad bra med prisinfo, jag ska nog ringa runt till de butiker där jag står på intresselistan och höra om dom har några uppateringar som dom inte orkat mejla ut. Datum för leverans är ju en annan intressant uppgift som jag skulle uppskatta. Den får ju helst inte komma för tidigt heller men absolut inte försent.

När jag tittade på cammen inför min dotters ankomst sa säljaren att sittdelen även går att använda som typ en babysitter. Dvs man kunde ta av den och sätta på någon typ av konstruktion så kunde man ha sittdelen inne. Är det någon som vet vad jag menar? Och går det i så fall att göra även på Donkeyn?
  • Luella
    spigg skrev 2011-08-13 10:08:06 följande:
    Ja det går! Jag har gjort så hur mycket som helst nu i sommar när vi varit iväg hela dagen och haft picknick till lunch. Då har min dotter suttit i sittdelen som jag ställt på filten och så har jag använt den som matstol. Supersmidigt, verkligen en bra grej! Sett flera andra mammor sitta med sina barn i knät och snegla lite avundsjukt på den lösningen.
    Åh vad bra, det är ju verkligen toppen
  • Luella
    spigg skrev 2011-08-13 10:16:37 följande:
    Eller vänta, nu läste jag din fråga mer noga. Jag behöver inte sätta på något alls, jag bara lutar fästena bakåt när jag ställer ner sittdelen på marken. Skulle någon (säg en storebror) hänga sig i den kan den tippa bakåt, men annars står den stadigt. Har alltså inte köpt till någon konstruktion.
    Ännu bättre
Svar på tråden Bugaboo Donkey