• Fujji

Bugaboo Donkey

Angående selen och remmarna, jag har vänt varningstexten inåt istället... vet inte om det blir oskönt men vi använder ändå bara selen som midjebälte...

• Fujji
    Mamma Tes skrev 2011-09-04 23:36:59 följande:
    Fujji: Aha! Då kan inte jag hjälpa.
    Näe, förstår det, såg ju din ursnygga vagnkobination i bildtråden! Är ju den som gör att jag vill byta... :) Får beställa en ny, vet du vad de kostade från England?
  • Fujji

Jag håller också på att försöka göra ett mänster till sufletten...fy vad jobbigt att få till det! Jag har avverkat en del smörgåspapper för att få ordning på mänstret! Någon som har tips på hur ni gjort? Ska kanske börja med att sy bumperbarskydd som är lite lättare...

• Fujji
    Tant Mutti skrev 2011-09-05 15:37:33 följande:
    Vad är bumperbarskydd?

Ett skydd till själva lyftbågen med skum på sittdelen eller liggdelen...vet inte hur jag ska förklara...
  • Fujji
    Catox9 skrev 2011-09-05 20:35:58 följande:
    Wee Wee Wee!!! Min pappa är GULD! Han har ringt och pratat m en affär i New Jersey och beställt min vagn :D
    De hade den hemma i lager :D 
    Är så glad! Så om ett par veckor så borde oxå jag vara lycklig åsneägare :)
    Men är det någon som vet artikelnummer på donkey-åkpåsarna?!?!
    Jag vill ha en orange och en orange cocoon, finns det till donkey'n??

Vad kostar en åkpåse/cocoon här i Sverige, någon som vet?

//Cato   
    Kolla vilket flyg ni åker med, vi fick betala 1400:- i vikt för vagnen då den vägde mer än det tillåtna när vi åkte hem från San Francisco i lördags. Vi hade dock en väska till den också...Assurt! men SAS tar iaf  inget extra vad jag vet.
  • Fujji
    Catox9 skrev 2011-09-06 16:28:48 följande:
    OK ska kolla där :) Tack!
    CherryD skrev 2011-09-05 23:34:50 följande:
    Härligt! Vad blir det för färg?
    Tror inte att cocoonen finns i orange? Den som hör till Bee passar fint i liggdelen, se bild i bildtråden Glad
    Finns mig veterligen bara en åkpåse som är anpassad till Donkeyn och det är den nya universalpåsen som kommer till Sverige i höst. Åkpåsarna ligger på 1250 kr och cocoon kostar 1050 kr.
    Jag härmar dig helt ohämmat ;)
    Min man blev helsåld på vagnen när jag visade dina bilder från bildtråden så Svart/Svart och Orange detaljer tänker vi oss. Före jag visade bilderna så var han måttligt (läs skitlite) intresserad av att köpa en ny vagn så han får gärna bestämma färger! Man kan ju alltid köpa nya suffletter senare i Sverige :)
    Om åkpåsen finns i orange och cocoonen till Bee'n är någorlunda lika färgmässigt :D Så blir det så :)Ja jag såg ditt inlägg, tråkigt! Men vad säger flygbolaget då?
    Det är min pappa som åker själv, jag har bett honom att köpa en väska på flygplatsen alt i affären där han köper vagnen. Jag vill inte att han ska checka in en låda och behöva betala tull osv :)

Jag har aldrig hört att man ska behöva betala för vagn men han kommer å andra sidan inte ha med ett barn, vi får se hur det går..

//Cato     

Vagnen väger med alla tillbehör över 23 kg och det är det över det som man får betala. Blir rätt tungt med väska, regnskydd, instruktionsböcker osv. :( Men som sagt, det var med Continetal Airlines som vi fick betala extra för kg över 23 kg. Dom räknade alltså inte bort vikten för transportväskan. Men om din pappa inte har så mycket packning kan han ju lägga extradetaljer i den vanliga resväskan.

Lycka till!
  • Fujji

Har nu lagt otåliga timmar på att sy en suflett...suck! Är ju hur svårt som helst att få det bra!

• Fujji

Har inte hunnit svara på hur jag försökt mig på att sy suflett. Har inte blivit bra kan jag tillägga utan måste försöka lite till! Jag hängde tyget över hela sufletten och nålade hur jag skulle sy. Det bästa vore nog att ta ett ljust tyg, lägga över och RITA på där man ska klippa för att få ut exakta delar. Det blir annars bara på måfå. Sen var jag tvungen att spänna rejält för att det skulle sitta snyggt på bågarna. Ska försöka lite mer så fort jag får tid och lägga upp någon bild på spektaklet… J

• Fujji

Nu har jag nästan sytt klart sufletten till Donkeyn, känns jättekul och blev inte så tokigt efter nogrant ritande av mönster! Ska ta mig till stan idag och köpa kantband samt kanske mer tyg att sy dyna och kanske ännu en suflett... Ska lägga upp en bild när jag är färdig. :)

• Fujji

Tänkte lägga upp bild nu men det funkar inte...suck! Ni får se min suflett en annan dag. Godnatt! :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey