• spigg

Bugaboo Donkey

s07 skrev 2011-10-26 10:56:45 följande:
    Funkar inte 7 am i donkeyn, de är mkt funktionella och varma?
    Om du frågar mig, så har jag tyvärr ingen aning. Har aldrig haft en sådan och kan inte minnas att jag sett någon skriva om att de testat just den.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    emkalo skrev 2011-10-27 11:06:02 följande:
    Neeej, läste nu på Bugaboos hemsida att reseväskan (travelbag) för Cameleon inte passar för Donkeyn, vilket jag tidigare hört. Ni som tagit hem vagnen själva från annat land via flygplan, hur har ni paketerat den?
    De här rymmer en hel Donkey med råge enligt uppgift: www.airshells.se/
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Catox9 skrev 2011-11-02 19:32:07 följande:

Jippie!!! Pappa åker återigen till Staterna, denna gång ska han få köpa en gul åkpåse till min åsna :) plus en mugghållare för jag inbillar mig att jag behöver en sådan :D
    Finns det någon som har ett artikelnummer till den gula åkpåsen som passar donkey'n?!?!?!
    (Och dynan om det finns..) 

Jag kan inte hitta det någonstans :(
    Snälla hjälp!

//Cato

Kontakta en Bugaboo-återförsäljare så kan du säkerligen få hjälp med det!
  • spigg
    lillalilly skrev 2011-11-03 21:39:27 följande:
    Jag har svart bas och cerisa suffletter. Tycker att den är helt okej, känner mig dock inte lika avslappnad med den som med tidigare vagnar, rädd att repa den osv hahHaha kan ju bero på priset :)
    Jag har svart bas, två blåa och en sandfärgad originalsufflett, samt två hemmasydda. De är blommiga. Jag har en bild i bildtråden på hur vår vagn ser ut ihopfälld i en Opel Astra. Jag trivs väldigt bra med min vagn!
  • spigg
    JessiWill skrev 2011-11-04 15:52:07 följande:
    En liten fråga. Om man beställer en Donkey från USA, då är det de amerikanska klädslarna va?
    Men visst har Engelska och Svenska samma mått?

Tack på förhand :)
    Hur menar du med amerikanska klädslar? Jag har inte högt något annat än att Donkeyn är likadan oavsett var man köper den från. Gäller alla länder, och därmed och alltid samma mått. Såklart.
  • spigg
    JessiWill skrev 2011-11-04 16:16:40 följande:
    Det finns andra mått på klädslarna med.
    Min kompis hade en klädsel från USA, det fattas då 2 hål för spännena på sidan. Så hon fick ha sidoknäppningen utanför klädseln, och inte igenom som det är på den svenska.

Visar med en bild, har ringat in där jag menar sidospännen :P
    Haha jag suger på att förklara ngt
    Det där är ju inte en Donkey. Donkeyn finns bara i ett utförande än så länge, min är från England men de jag sett från USA och Holland har sett precis likadana ut.
  • spigg
    JessiWill skrev 2011-11-04 18:02:19 följande:
    Haha jag vet att det inte är en donkey ;) Det är både min unge och min cam. Ville bara visa vart jag menade med sidan av vagnen.

Ja jag får kolla i buggatråden, segt om man beställer en USA vagn och är tvungen att förska få tag i AM klädslar hela tiden =)
    Fast jag är 99,999999% säker på att alla Donkeys ser likadana ut, oavsett varifrån du beställer den. Nä för sjutton. Jag är 100% säker och blir väldigt förvånad om någon annan säger annorlunda.
  • spigg
    JessiWill skrev 2011-11-04 21:49:56 följande:
    Ah okej, tänkte bara iom att andra bugaboo´s kunde skilja ville jag få svar på mina undringar
    Jag förstår, Donkeyn har dock funnits så himla kort tid så den har bara hunnit komma ut i en version, det kan ju bli annorlunda i framtiden! Cam har ju funnits väldigt mycket längre.
  • spigg
    höstäpple skrev 2011-11-04 23:55:51 följande:
    Ni som har Donkeyn, hur stora är erat stora barn och hur länge
    tror ni att barnet kommer få plats i vagnen?

Många säger att Bugaboo är väldigt små så jag tänkte att jag frågar er som vet ;)
    Jag har en son född mars 2009, dvs lite drygt 2,5 år är han nu. Han är cirka 92-93 cm lång och väger 14 kilo. Han får plats bra, finns bilder på honom i vagnen i bildtråden. Jag tror han kommer rymmas fram till sommaren, och sen behöver han ju knappast åka så mycket mer vagn!

Nu har jag även en ståbräda till min Donkey, ska bli kul att testa den!
  • spigg
    Melvinsmamma skrev 2011-11-07 14:22:14 följande:
    Hej!! Funderar på att byta till donkey innan årets slut till min lilla kille, hat en cam nu, till camen har jag just nu tre åkpåsar. Bugaboos egna, brio shiny samt 7 am igloo strl L..det jag nu undrar är hur de två sistnämnda sitter i en donkey? Gärna bilder om någon har :) Tack!!
    Det finns bilder på min vanliga Brio-åkpåse i en Donkey i bildtråden. Den sitter nog likadant som en Brio Shiny gör.
Svar på tråden Bugaboo Donkey