• memo

Bugaboo Donkey

Tack för svaren, phu, jag vart lite orolig att jag spenderat pengar i onödan Han tycker om att åka vagn (än så länge) så jag hade tänkt utan overall och skor ibland, tex då han ska somna i den... Har en Voksi och den är ju upp till 3 år, men den lär ju inte rymmas i Donkeyn.... Spigg: Vad kul att höra, åh vad jag längtar tills jag får den!

• memo

Karmosin: Självklart, ska testa då jag får hem "åsnan"

• memo

syskonförsök: Jag har kollat med 3 återförsäljare i Sverige, och priset på Donkey i duo konfiguration kommer gå på 14800 kr. Jag har beställt min via WH Watts, som många andra här, alla verkade vara nöjda. Kollade även med Moeders Mooiste i Holland, men de kunde inte få in vagnen förrän i slutet av september, och priset var högre än i England. Mycket beror på kursen också, jag bestalade cirka 11600 kr för endast Donkey duo, men sammanlagt vart det över 18000 kr då jag även beställde 2 sittdynor, 2 åkpåsar, maxi cosi cabriofix och easyfix samt adapter till denna. Beräknat (dock ej säker vad priserna för dynorna och åkpåsarna blir i Sverige) och det blir 4500-5000 billigare än i Sverige (frakten är inräknad). Har ännu ej fått vagnen, men servicen är jättebra, svarar snabbt på mail. Solouniko: grattis!! Hoppas jag får min snaaaaart

• memo

Har en liten fundering...vad jag förstår så går inte sittdelen att lägga helt då den är framåtvänd, eller? Hur pass går den och vinkla - nog bekvämt för barnet att sova? Går det vända på den med barnet i, eller måsta man ta ut barnet, vända och sen lägga honom/henne i den?

• memo

joddan, spigg: Tack för svaren. Vad bra att bumberbaren klarar minst 16 kg. Visst kan jag tänka mig att det är tungt, men jag hade inte tänkt bära, utan bara vända och lägga i liggläge isåfall. Vad kul att få veta att sittdelen går att använda som babysitter, det är ju toppen.

• memo

har någon provat att köra vagnen på 2 hjul? är det smidigt att koppla över till det?

• memo

Fujji: kolla med flygbolaget du flyger med om du kan hyra en travelbag. Jag reste sist med charterplan som hade det....ochbdå bör ju "ordinära" flyglinjer också ha den möjligheten.

• memo

Karmosin: bonti.se - där kan man förhandsboka (tror det gick på 3000) kidzshop.se och bigbaby.se (favoriten-där planerade jag köpa; de verkade mest seriösa. De förhandsbokar tex ännu ej då de ej har det exakta datumet när vagnen kommer, och vet ännu ej vilka färger, antal de får hem. Svarar snabbt på mail och är jättetrevlig. Tänkte boka hos dem men jag behöver vagnen i början på oktober, och så vårt det ju billigare.... )

• memo

Repeterar min fråga : har någon provat att köra vagnen på 2 hjul? är det smidigt att koppla över till det?

Svar på tråden Bugaboo Donkey