Inlägg från: Lillla My |Visa alla inlägg
  • Lillla My

Bugaboo Donkey

Joddan skrev 2011-08-04 21:46:49 följande:
    Jag har använt min skip hop idag. Super!!! Man kan förlänga de ögglor som finns till handtaget så krokar tycker jag inte bejövs...
    Låter bra, såg även CherryD's bild i bildtråden. Såg bra ut, ska nog kolla på en sån när jag åker till USA.
  • Lillla My

Jag har också fått en repa på ena sittdelen. När jag skulle hämta den på dagis igår så hörde jag skrap när jag tog tag iden, det hade varit lite sand på golvet där den stod. Funderar på att fixa något att sätta runt där då den förmodligen kommer stå där lite nu och då.

Jag ska testa att sy en tub i baddräktstyg till bumpern.
    Jag tvättade min bumper i rinnande ljummet/varmt vatten och gnuggade lite försiktigt.  Det var kex, vatten  och välling som skitat ner den. 

• Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 19:02:26 följande:
    Lillla My skrev 2011-08-05 18:56:13 följande:
    Jag har också fått en repa på ena sittdelen. När jag skulle hämta den på dagis igår så hörde jag skrap när jag tog tag iden, det hade varit lite sand på golvet där den stod. Funderar på att fixa något att sätta runt där då den förmodligen kommer stå där lite nu och då.

Jag ska testa att sy en tub i baddräktstyg till bumpern.
    Jag tvättade min bumper i rinnande ljummet/varmt vatten och gnuggade lite försiktigt.  Det var kex, vatten  och välling som skitat ner den. 
    Åh, också i nederkant? Visst är det surt? Jag funderar på att ha en tygkasse som jag kan placera sittdelen i när den ska stå på förskolans vagn-veranda. Fast sen i vinter kanske man ska ha en svart sopsäck, hehe, för man vill ju inte att den ska bli dyblöt av snön.

Smart idé! Jag tänkte på vaxduk, men det får bli längre fram, nu räcker det med tyg som går att tvätta.
    Ja, min repa är också i nederkant. Jag funderar på att sy någon tub till ramens nederkant också då jag även ställer den hemma i hallen ibland. Jag får se hur jag gör, börjar med bumpern.
    Jag vet inte hur min kommer stå på dagis i höst när det blir fullt på avdelningarna, får titta på en lösning då om den behöver stå ute eller så.

Jag har också fått ett hack i skumgummit på handtaget i böjen på insidan, utsidan hade jag kunnat förstå men insidan? Jag har ju inte vassa fingrar precis? 
  • Lillla My
    Luella skrev 2011-08-05 19:20:07 följande:
    Vilken del på vagnen är bumpern?

Har det föresten varit några problem att få ha kvar sittdelen på förskolan? Kan man få in den under vagnen i värsta fall?
    Bumpern är bågen som är skumgummiklädd som barnet kan hålla i när det sitter i sittdelen.

Det varierar nog från förskola till förskola tror jag. Jag får se hur det blir i höst, nu finns det plats innan alla barnen är tillbaka men sen vet jag inte.
    Jag skulle nog låta den sitta kvar som en duo istället för att ta bort den så den blir en mono om jag ändå måste ha sittdelen med mig. 
  • Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 19:25:50 följande:
    !! Mina hack är också på insidan, i böjen!!! Och min dotter har INTE så långa naglar och nej hon bär inte på en liten fick-kniv heller. ;)

Dela gärna med dig om du kommer på en lösning! Ska fundera lite själv på det.
    Jag fattar inte heller hur hacken kommit dit. Har ingen ring på den handen och jag har superkorta naglar. Dottern når inte dit upp heller. Obestämd

Jag postar här om jag kommer på något, blir nog inte den närmsta veckan då det inte är aktuellt än. 
    Men det måste ju vara något som är regn/snötätt och lätt att ta med eller lägga i dotterns fack på förskolan. 
    Man kanske kan göra något fodral i regnklädestyg med vaddering i botten, så den inte får skador när man ställer den. 
  • Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 21:12:28 följande:
    Mm låter bra, vill också att det ska vara litet när man viker ihop det för regnskydden, bara de, tar ju upp halva varukorgen. Klurigt! Bugaboo borde också fundera på saken, vi lär ju inte vara de enda som tänker göra såhär.
    Man skulle ju kunna göra en bag/påse med en liggunderlagsbit i botten och ett lock så det inte regnar in. Ungefär som en "Dra-maten" men bara bagen. *Spånar lite*

Jag har inte ens packat upp regnskydden, fattar inte att de inte kan göra något smidigt istället?
    Har regnskydd jag köpt på Gekås, de har jag knölat ner i varsin minineccesär. Tar lika stor plats som 1-2 blöjor per styck, så de ligger i ett av nätfacken tillsammans med en liten förstahjälpenväska.
  • Lillla My
    spigg skrev 2011-08-05 21:33:13 följande:
    Jag har använt dem, de är ju fina men du har rätt, för mycket jobb. Har ett Tullsa-regnskydd men borde köpa ett till och använda dem istället.

Fattar inte varför inte Bugaboo gör ett regnskydd i sånt svart "prasselmaterial", vill de nödvändigt vis att man ska kunna se igenom det så tycker jag att det bara kan ta själva luckan som finns på nuvarande skydd och ha det i genomskinlig plast mitt på. Det skulle ta såååå mycket mindre plats!

Och det var en bra idé för ett skydd!
    Ja, Tullsan tar ju också lite plats. Vi får skicka in produktförslag till BB! Man måste ju få med sig lite mer än bara regnskydden i varukorgen. 

Nu har jag sytt bumperbarskydd, tycker de blev bra. De är svarta och på håll syns det knappt att man har något på. Ska testa dem med barnen i morgon och sen troligen göra fler med något broderat på, ska bara klura på vad. Det var kul att sy idag! Tungan ute
  • Lillla My
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2011-08-10 09:17:17 följande:
    Hej!

Hur gör man med sidokorgen på väg till dagis med två barn? Jag tänkte lämna sittdelen där och sen dra iväg med liten i mono. Kan man tillfälligt stuva sidorkorgen under när man har den som duo elelr ryms inte det?
    Man kan lägga den under. Jag har oftast inte med den alls utan låter det vara tomt där när jag går från dagis. Men om jag behöver den så lägger jag den i varukorgen under.
  • Lillla My
    Mamma Tes skrev 2011-08-10 08:37:29 följande:
    Vagnen kom till Gbg 01 inatt! Hoppas dom ringer snart!!
    Härligt!! Skrattande
  • Lillla My
    CherryD skrev 2011-08-09 23:02:38 följande:
    Kan tipsa alla om att byta plats på sitt- och liggdel ibland om man har två barn med olika vikt då en syskonvagn tenderar att slitas olika mycket beroende på vikt per sida!
    Jag gör det ibland men dottern blir arg och säger att lillebror har tagit hennes plats. Nu skiljer det bara 3kg mellan dem så det är inte så farligt men jag försöker. Försöker även att använda de olika sittdelarna på olika platser och till olika barn.
    Bra tips! 
Svar på tråden Bugaboo Donkey