spigg skrev 2011-08-05 19:02:26 följande:
Lillla My skrev 2011-08-05 18:56:13 följande:
Jag har också fått en repa på ena sittdelen. När jag skulle hämta den på dagis igår så hörde jag skrap när jag tog tag iden, det hade varit lite sand på golvet där den stod. Funderar på att fixa något att sätta runt där då den förmodligen kommer stå där lite nu och då.
Jag ska testa att sy en tub i baddräktstyg till bumpern.
Jag tvättade min bumper i rinnande ljummet/varmt vatten och gnuggade lite försiktigt. Det var kex, vatten och välling som skitat ner den.
Åh, också i nederkant? Visst är det surt? Jag funderar på att ha en tygkasse som jag kan placera sittdelen i när den ska stå på förskolans vagn-veranda. Fast sen i vinter kanske man ska ha en svart sopsäck, hehe, för man vill ju inte att den ska bli dyblöt av snön.
Smart idé! Jag tänkte på vaxduk, men det får bli längre fram, nu räcker det med tyg som går att tvätta.
Ja, min repa är också i nederkant. Jag funderar på att sy någon tub till ramens nederkant också då jag även ställer den hemma i hallen ibland. Jag får se hur jag gör, börjar med bumpern.
Jag vet inte hur min kommer stå på dagis i höst när det blir fullt på avdelningarna, får titta på en lösning då om den behöver stå ute eller så.
Jag har också fått ett hack i skumgummit på handtaget i böjen på insidan, utsidan hade jag kunnat förstå men insidan? Jag har ju inte vassa fingrar precis?