Inlägg från: Silvera |Visa alla inlägg
  • Silvera

Bugaboo Donkey

Tack för hjälpen med babyskydden , tjejer! 

• Silvera
    Mamma till W skrev 2011-09-18 20:47:41 följande:
    Åh tack för svar! Ska kolla er bildtråd så jag förstår hur du menar. :) Tänkte också lite på det där med åkpåse och annat och funderar på fårskinn istället och en filt över eller liknande i sittdelen. fotsack tänkte jag också på, men det är väl som med allt annat- man kan inte få allt?

Tack så jättemycket för svar- ska genast kolla bland era bilder! :)

Är det någon annan som tycker något?
    Jag skulle vilja ha en till fotbroms, på högersidan När jag åker buss är det ibland svårt att komma åt bromsen, beroende på hur trångt det är på bussen.(ställer alltid handtaget mot fönstret så att jag kan spänna fast vagnen i säkerhetsrepen) 
  • Silvera

Jag använder min Donkey i monoläget, för jag har bara ett barn. Jag åker mycket buss, och ofta tror de andra med barnvagn att jag kommer på med en dubbelvagn, och så blir de förvånade över att jag inte tar så mycket plats i alla fall! Dessutom är Donkeyn bra på det viset att den liksom är kort och kompakt, då man ju kan fälla in handtaget när det inte behövs. På många andra barnvagnar är ju handtaget fast,vilket gör att det kan bli trångt på bussen när folk ska gå förbi.
    Jag gillar Donkeyns lite fyrkantiga look, jag tycker den ser cool ut så och uppskattar jag shoppingkorgen, då vi inte har bil, och vi får ju plats med lite extra mat där. 

Däremot avskyr jag regnskyddet... det är ju hopplöst att få på utan våld, och tar upp jättestor plats. Har fått tipset här om Tullsas regnskydd, men jag fick inte pröva det på min vagn, för de i affären. Å jag vill ju gärna veta hur det ser ut på,, innan jag köper.

Kan Tullsas regnskydd även täcka shoppingkorgen? Eller hur skyddar ni den vid regn?

• Silvera
    spigg skrev 2011-10-10 17:50:33 följande:
    Inom en minut finns bild på Donkeyn med två olika sorters Tullsa-regnskydd på i bildtråden! :D

Och ja, den går att dra över så att det täcker även varukorgen, har tyvärr ingen bild på det så du får tro mig på mitt o
    *viskar väldigt tyst*... länk till bildtråden? 

Jag hade den förut i favoriter, men nu har den gömt sig... 
  • Silvera
    Lindsey skrev 2011-10-10 19:48:55 följande:
    Länk har du uppe i trådinfo eller vad det kallas. Under rubriken till tråden :)
    HAhaha... får skylla på trötthet... men det var därför jag viskade... Flört
  • Silvera
    Jolle01 skrev 2011-10-17 17:42:27 följande:
    Har någon joggad med Donkeyn? Mono eller duo läge? Jag skulle ju behöva vagn för att jogga med ett eller två barn (1 år, 2.5 år).
    Har inte joggat med Donkeyn, men har försökt att springa till bussen med den... Det går inte bra... Obestämd
    Donkeyn är inte till för att springa med. 
  • Silvera
    Tant Mutti skrev 2011-10-24 21:35:02 följande:
    En fråga om färg: både jag och maken tycker att den knallrosa suffletten med svart bas är snyggast. Vi har en dotter och väntar ett barn till. Vet inte könet, men tycker ni att det är tjejigt med rosa? Jag tycker själv att killar kan ha rosa, men jag har inte lust att behöva bemöta andras kommentarer om vi skulle få en pojke.

har funderat på röd också, men den tyckte mannen var ännu tjejigare... 
    Jag tycker att rosa verkligen är en tjejfärg.  Men jag skulle aldrig heller sätta på min son något rosa.

Men jag bryr mig definitivt inte om hur andra föräldrar gör med sina barn. Så kör på rosa om ni gillar det.

Rött är mer neutralt, och passar båda könen, enligt mig.
    Jag har köpt en extra sufflet i rött, som jag ska ha sedan när jag byter till sittdelen, för den röda färgen är verkligen snygg! 

• Silvera
    emkalo skrev 2011-10-24 08:57:03 följande:
    Spigg, bra recension o galet fina sufletter Ni som beställt o fått hem vagnen, kan ngn av er berätta hur mycket man måste göra o hur svårt det är att sätta ihop vagnen? Jag ska beställa en duo från USA som antingen min mamma kan ta hem (krävs att vagnen är ytterst lätt att sätta ihop) eller en kompis som åker. Men vad är det som Ska göras? Sätta på hjulen? Montera tygerna på sitsarna? Sätta på sitsarna? Montera tygerna på sufletterna? Ngt mer? O ni som köpt i USA o fraktat hem, tog ni hem vagnen omonterad i kartong? Det vore ju det bästa för vagnen. O ni som satte ihop o checkade in den på specialbagage (?) vad paketerade ni den i? Vill egentligen inte köpa bugaboos travelbag. Varken min mamma eller kompis kommer ha barn med sig. Min kompis åker dock buisnessclass o har väldigt mycket tillåten bagagevikt Tacksam för svar.
    Jag köpte min i USA, men den var redan ihopsatt i affären, och då fanns det ännu inte någon resväska till Donkeyn.(det fanns till Cameleon, men den skulle inte passa till Donkeyn sade försäljaren, annars hade vi köpt den också)

Så jag plastade in liggdelen och underredet på flygplatsen för kanske 30 dollar, och så checkade jag in den som mitt bagage. Den for i väg på bagagebandet. Tog upp den ur plasten och vecklade upp den när jag kom till Arlanda, och gled förbi tullen... Just pga tullen, är det inte att rekommendera att du tar hem den i originalkartongen. (om du nu inte vill betala tull och avgifter förstås...Drömmer)
    Be din mamma/vän att dessutom skicka hem kvittot till Sverige med post, så att de inte har kvittot med sig... 
    Hmmm...jag låter som värsta smugglaren, hahaha... Tungan ute
  • Silvera

En liten fråga...vår Donkey har börjat dra åt vänster något sjukt mycket, nästan så att det är svårt att styra den ibland. Min man har pumpat och kollat däckena, och de verkar vara ok. Har ni någon idé på vad det kan vara för fel? 

• Silvera
    spigg skrev 2011-10-25 20:57:53 följande:
    Kör du den i mono eller duo när den drar till vänster? Är det överallt den drar eller i viss terräng?
    Jag kör enbart i mono, och på asfalt. Den drar hela tiden till vänster. 
  • Silvera
    emkalo skrev 2011-10-27 11:06:02 följande:
    Neeej, läste nu på Bugaboos hemsida att reseväskan (travelbag) för Cameleon inte passar för Donkeyn, vilket jag tidigare hört. Ni som tagit hem vagnen själva från annat land via flygplan, hur har ni paketerat den?
    Plastade bara in den på flygplatsen, eftersom jag behövde få den till 1 kolli. Men, ta gärna med någon handduk eller lakan att via runt, innan du plastar in(om de har inplastningsmöjlighet på flygplatsen) för min Donkey fick lite smårepor. Inget vi anmälde efteråt,men som vi retar oss lite grann på... Jag reste från  Miami, Usa.
  • Silvera

Liten uppdatering om min Donkey som drog åt vänster... Jag var tvungen att ta av framhjulen härom dagen när jag skulle stoppa in den i svärmors lilla bil. Efter att ha satt tillbaka hjulen, så drog den inte längre snett, så på något vis passar visst hjulen bättre som de sitter nu. Men jag har inte tagit av hjulen förut, som jag kan komma i håg. 

• Silvera

Hej, länge sedan jag skrev här i tråden nu. Men nu jäklar e jag sur arg och allt annat. Skulle iväg idag, tar ut vagnen och ska studsa den ner för trappan, då går styret sönder! Metallen gick av under höger spänne. Mitt i trappan liksom, står där och vet ju inte hur jag ska göra. men får försöka ta ner vagnen till marken, för upp gick ju inte att dra den. Tänk om båda sidorna hade lossnat, då kanske jag inte hade haft någon liten kille längre. Har skrivit till bugaboo Sverige på deras facebooksida, för att fråga hur vi ska göra nu. Chassit har knarrat en längre tid, men kvittot har varit spårlöst försvunnet så jag har inte kunnat byta. Men, det visade sig att min svärmor hade kvittot hos sig... har ingen aning om varför. Så nu har vi kvittot, så det borde ju kunna gå att få ett nytt chassi då? Men jag antar att ett knarrande chassi kan göra att sådant här händer, så om ert chassi knarrar, byt ut det NU, så ni inte hamnar i samma sits som mig. Hade ingen aning om att den kunde gå av... Jag skriver och berättar vad bugaboo svarar.

• Silvera
    kellikopter skrev 2013-02-27 12:39:50 följande:
    Det står tyvärr i manualen att barn inte ska sitta i vagnen om man går i trappor :/ så det kan hända att dom inte tar ansvar för styret.

kellikopter skrev 2013-02-27 12:39:50 följande:
    Det står tyvärr i manualen att barn inte ska sitta i vagnen om man går i trappor :/ så det kan hända att dom inte tar ansvar för styret.

Det är nog möjligt... men hur ska man annars göra, kan ju inte lämna sonen själv uppe, eller nere... Om Bugaboo inte vill ersätta, får jag försöka med drulleförsäkringen hos Folksam. Betalar ju dyrt för försäkring... Fick i alla fall meddelande från Bugaboo Sverige att jag ska ringa till Holland och prata med dem där. Inte så kul, när jag bara har kontantkort i mobilen..
  • Silvera

Fick besked från Bugaboo idag att jag får ett nytt chassi hemskickat nästa vecka! ( fast då är jag i Amsterdam, och hade väl egentligen kunnat hämta ut ett nytt där...fast då hade jag förstås varit tvungen att checka in det, och då vet man ju aldrig hur det ser ut när det kommer från bagaget....)

• Silvera

Jag ska åka till USA i juni, och funderar på att sälja min donkey innan jag reser, eftersom jag vill köpa en donkey med svart chassi när jag är där. Eller en Buffalo... Kanske inte rätt tråd att prata om buffalon, men någon som har prövat den än? Fast jag skulle ju allra helst ha en buffalo med svart chassi såklart... :)

Luella skrev 2013-03-24 22:19:29 följande:
    Är det någon som har en aning om vad man kan sälja sin begagnade Donkey Duo för? Den är i ok skick och har haft chassiskydd hela tiden. Vi köpte vagnen september 2011 och chassit byttes februari 2012. Det är inte jättemånga Donkeys ute nu till försäljning så jag har lite svårt att få en uppfattning.

jag kollar ofta på Blocket, och där ligger en begagnad på ca 10 000:-
Svar på tråden Bugaboo Donkey