Inlägg från: Silvera |Visa alla inlägg
  • Silvera

Bugaboo Donkey

Fujji skrev 2011-08-01 20:21:03 följande:
    Hej!

Vilken bra tråd. Funderar på denna vagn nu efter att kollat runt lite. Vi åker till USA nu i augusti och jag tänkte köpa den där. Någon som vet vart i USA man kan få tag i den? Hittar inget när jag försöker googla.

Du som har vagnen, hur står är din äldsta? Vi har funderat på en baby Jogger city select, någon annan som gjort det men bestämt sig för bugaboo donkey istället, varför i så fall?
    Köpte min Donkey på Buybuy baby i juni. ( i Florida) Nu köpte vi en del tillbehör också, så vårt kvitto låg runt 1300$. (Tänk på att skatt tillkommer på alla priser i Usa.)
  • Silvera
    Emmazz skrev 2011-08-03 21:38:32 följande:
    Är det någon av er som köpt vagn i USA som fått betala skatt på den?
    Jag köpte min i Florida, och rullade den genom tullen med oskyldig min... Med lokal skatt och diverse tillbehör(extra solskydd, mm) betalade vi ca 1300$.

Jag har tyvärrr ingen aning om vad tullavgiften ligger på i Sverige, men tror att det ändå blir billigare totalt att betala den om du "åker fast" än att köpa en Donkey i Sverige.
  • Silvera
    Emmazz skrev 2011-08-03 22:41:22 följande:
    Silvera: köpte du en duo? Blev det ca 9500kr? Hade du barn med dig på resan? Frågan är om det blir billagare att köpa från England om man åker fast i tullen efter att man köpt i USA!
    Köpte en mono, på Buybuybaby. Har bebisen i magen än så länge! Glad Donkeyn väntar i klädkammaren under tiden...

1300$ är i dagens penningvärde 8269 SEK, men när vi köpte vår, så var dollarn lite billigare ändå. Vi borde köpt tillbehör till en DUO på en gång, men de hade bara inne en omgång med sandfärgad solskydd och liggdelslock.

Hmm... det är ju upp till dig, men hur stor är risken att åka fast för en barnvagn? Det är ju bara att dra den igenom tullen, de har ju ingen aning om du hade med dig den innan du åkte... Barn eller inte. 

Jag har bara följt med lite lätt i diskussionerna bland de som har importerat från UK och Nederländerna, men nog verkar USA ligga till bättre i pris,och om du ändå ska dit, så spar du ju in på frakten också. 
  • Silvera
    Fujji skrev 2011-08-04 08:57:24 följande:
    Gör ett nytt försök på datorn...

Jag har nu varit i kontakt med en butik i San Francisco som säger att vagnen måste beställas från dom i butik och leveransen då är två veckor minst från då beställer, suck! Ska jag försöka få kontakt med någpon annan butik?Butiken i SF tog 1499 för  vagnen... Är ni många som köpt den helt osedd?

Vad är det som ingår i grundpriset?
    I mitt grundpris, 1099$(tror jag) så ingick monodelen, dvs en bassinett och sittdelen. och en shoppingkorg och varukorg förstås. Sedan tillkom canopyn/bassinett apron, (suffletten och liggdelslocket)för 90 eller 99$. Vet inte varför de inte var inräknade i priset 1099, men det var så i flera affärer, så jag antar att de gör så. Sedan tillkom lokal skatt.

I juni, när jag köpte min Donkey, så var det bara Buybuybaby som hade Donkeyn hemma. Andra kedjor hade knappt börjat att sälja den, och där var Donkeyn en beställningsvara. Så kolla på ett Buybuybaby-varuhus, om du kan, de borde ha någon på lager. 
  • Silvera

Såg min första Donkey live på Stockholms Central i går! Min man blev så till sig att han var tvungen att fråga tjejen vart hon hade köpt sin Donkey!

(vi väntar vårt första barn, och han har tills för några veckor sedan, inte varit så intresserad av barn, barnvagnar osv... men nu ser han barnvagnar och bebisar överallt! Drömmer)

• Silvera
    spigg skrev 2011-08-07 17:03:23 följande:
    Haha, vad roligt! Min man har full koll på barnvagnar numera, allt annat vore konstigt med tanke på att det är med mig han är gift. ;)
    Hehe.. själv har jag kollat barn och barnvagnar i flera år... Så jag är bara glad att min man har börjat intressera sig också! För att inte tala om alla hans funderingar över bärselar... Han vill ju ha en bärsele, men funderar på om vi då verkligen behöver en barnvagn... Men då vi inte har bil, så kommer ju Donkeyn väl till pass när vi ska handla. Glad
  • Silvera

Hmmm... jag har bara provat några Babybjörn selar lite snabbt, bara för att upptäcka att jag är för tjock för dem, så för min del får det nog bli en bärsjal. Men vilken bärsjal är riktigt lång, så att jag får den runt mig?

Alltså... bara för att klargöra, vi ska inte ha bärsele istället för vår Donkey, utan som ett komplement till vagnen! 

• Silvera

Fick havandeskapsförgiftning i veckan som var, och fick akut kejsarsnitt på sonen i söndags, så snart kan jag börja använda min Donkey IRL! Bara vi kommer hem från Neonatalen någongång...

Hade önskat att han skulle komma ut lite lite tidigare än 2 oktober... men nu fick jag ut honom i v 32 i stället, så hädanefter ska jag vara försiktig med vad jag önskar mig... Drömmer

• Silvera

Hej, en snabb fråga, som jag tror jag har ställt förut... Men är lite för stressad för att hitta svaret nu...

Ska få åka hem från Neonatalen i morgon, Baby och ska under dagen troligen iväg och köpa babyskydd med svärmor. Men vilket babyskydd är det nu som passar till Donkeyn?  Hoppas på snabbt svar!!! SoligSoligSolig

Svar på tråden Bugaboo Donkey