Inlägg från: Frila2 |Visa alla inlägg
  • Frila2

Bugaboo Donkey

Läängtar skrev 2011-08-09 19:19:06 följande:
    Jag tycker inte var bucklig när jag testade i liggdelen! Tyvärr kan jag inte fota nu då åkpåsarna är nerpackade inför flytt. Tror inte jag tog nått foto på hur det såg ut inuti åkpåsen :)

Jag kommer ha åkpåse i liggdelen till dotter i vinter, och i sittdelen till sonen. Dom är 2 veckor och 17 månader gamla nu.
    Men de som är anpassade till Donkeyn kanske inte blir så. Som sagt så har jag bara den till Cameleon och den är ju gjord för att passa bra i sittdelen och det blev inte slätt under när den låg i liggdelen. Men det kanske inte påverkar så mycket.
  • Frila2
    Läängtar skrev 2011-08-09 22:22:26 följande:
    Frila2: man viker åkpåsen på ett speciellt sätt så blir det inte knöligt :) rumpan blir uppe vid huvudet i liggdelen! Min kompis visadw mig hur hon gjort i sin cam, så det går å ha utan knöl i den me :)
    Åh så smart. Synd att jag inte visste det när dottern var mini (och att jag inte räknade ut det själv) Men det låter ju lovande för vintern måste jag säga
  • Frila2
    Luella skrev 2011-08-13 22:40:50 följande:
    mjmc: vilka återförsäljare i Sverige var det du kollade priset med? Där jag har frågat idag vet fortfarande ingen något om varken faststället pris eller leveransdatum.
    Det finns några få utvalda butiker och nätbutiker i Sverige som fått förhandsinformation och där kan man få ett ungefärligt pris och ett ungefärligt släppdatum. Jag har kontakt med en internetsida som utgår från Sverige och en vanligt butik och båda har samma släppdatum och samma pris, även om båda också säger att det kan ändras innan det är dags. Men om allt flyter på som det ska så kommer jag ha min vagn mellan 1e och 5e september.
  • Frila2
    Catox9 skrev 2011-08-14 21:25:28 följande:
    Har precis upptäckt Donkey'n och har blivit alldeles kär! Dock är jag inte speciellt kär i priset :/
    Men men, vi får se hur vi gör, har ändå två vagnar att sälja och mellanskillnaden får man väl spara i hop på något sätt :)

Jag vet inte om detta har avhandlats tidigare i tråden, då ber jag om ursäkt Men ialla fall.. 
    Frågor;
    Min dotter är runt 80 cm lång, kommer hon att ligga bra i sittdelen tror ni?
    Ny bebis kommer i slutet av januari, när ska jag boka/beställa och vart gör jag det?! (Sverige och utomlands)
    Ni som har den hur är köregenskaper, komfort och svikten i vagnen, kan den komma i närheten av Emmaljungas slagskepp ;)

Hur är tyget, lätt att underhålla, bleks det lätt, tvättbart hur mycket då?

Oj det var nog allt för nu.. hoppas på svar!

//Cato            
    Vagnen kommer att finnas i utvalda butiker redan i september i Sverige och kommer att finnas i vissa utvalda svenska nätbutikar samtidigt. De kommer vara släppt i vanliga butiker som Babyproffsen i november som senast. Om det inte tillstöter något och den kommer finnas i lager från november. Man kommer snart kunna förhandsboka på Babyproffsen och man kan redan nu förhandsboka på vissa svenska nätbutiker. Ingen panik, du kommer hinna innan januari som det ser ut nu.
  • Frila2
    memo skrev 2011-08-15 20:17:39 följande:
    Fick mail idag från Bigbaby, man kan nu (i slutet av veckan) börja förhandsboka hos dem, de får en laddning nu i slutet av augusti, och nästa i september....när man läser om era problem med vagnen, börjar jag undra...gjorde man rätt som beställde den utomlands..... Håller tummarna att allt ska lösa sig för er snarast, och att vi andra inte får några problem med vagnarna....det är alltid så tråkigt
    Har fått samma mail. Nu känns det lite mer optimistiskt om att få tag i vagnen innan oktober/november.
  • Frila2
    Catox9 skrev 2011-08-20 17:17:24 följande:
    Sen undrar jag igen om någon vet om vagnen finns att se någonstans i Sthlm?

Om några få veckor (kanske 2) kommer vagnen att finnas på NK och BigBaby att titta på.
  • Frila2
    LillaJag89 skrev 2011-08-26 19:14:46 följande:
    idag betalade jag resterande summa på donkeyn från kidzshop. Snart är kärleken här :)
    Samma här!
    Vilken färg och kombination köpte du? Jag köpte twin med svart bas och offwhite suflett.
  • Frila2

Min vagn kommer imorgon!! Åh så spännande!
    Tror plötsligt att det kommer bli lite mer verkligt när vagnen är här, faktumet att jag ska få fler barn

• Frila2

Åh nu är jag såå besviken! Ska få vagnen levererad idag och nu ringer Schenker och säger att sändelsen har delats på väg hit så två paket kommer idag och det tredje på måndag. Nu kan jag ju inte montera ihop vagnen idag som jag hade tänkt.
    Sedan blev jag lite nervös när jag insåg att den kommer i tre olika paket. Cameleonen var färdigmonterad och klar när vi fick den för några år sedan.

• Frila2
    Mamma Tes skrev 2011-09-02 10:11:27 följande:
    3 paket? Hade du beställt babyskydd och grejer? Jag fick våran donkey i 2 paket.
    Nej, bara vagnen fast i twin-format om det kanske påverkar. Man jag beställde från den svenska sidan, vet inte om någon annan också gjort det och redan fått sina paket. Tyckte också att det var väldigt konstigt att jag skulle få tre paket eftersom jag vet att ni andra verkar ha fått två (eller tom ett).
  • Frila2
    Xina skrev 2011-09-02 10:30:43 följande:
    Frila2: typiskt att du inte får alla paket idag. Tråkigt att behöva vänta hela helgen.
    Ja, det hade varit så kul att ha alltihop här nu i helgen. Inte för att jag har några barn att köra i vagnen än men ändå. Själva känslan liksom
  • Frila2
    thj skrev 2011-09-02 10:54:00 följande:
    Hej
    Jag gissar på att du kommer få ett stooort paket med vagnen ( den ligger precis som camen färdigmonterad bara att sätta på hjul och suflett,varukorg och basklädslar) de två andra är setet med extra liggdel/sittdel..
    kram
    Åh det låter ju mycket bättre Spännande. Kan de inte dyka upp snart så jag får mina paket. Är otålig.
  • Frila2

Jag har ju också beställt från kidzshop! Varför ska min vagn komma i tre paket om du fick ditt i ett?
    Är riktigt irriterad nu. Nu kom mina paket som visade sig vara ett litet paket som innehöll en liggdel. Inget annat! Vagnen då? Så ringer jag till Schenker eftersom de i morse ringde och sa att jag skulle få två paket idag och ett på måndag och nu fick jag bara ett. Då säger människan att det är en delad försändelse. Ursäkta? Det är deras jävla bolag som inte klarade av att flytta alla tre paket från en lastbil till en annan utan glömde två. Hur kul är det att vänta på sin vagn i månader och sedan få en liggdel. Endast.

• Frila2

Ni som funderar på att beställa vagnen, ni vet väl om att vagnen finns i Sverige nu? Kidzshop.se har den samt några utvalda butiker i Sthlm.

• Frila2

Nu har jag fått min vagn och monterat ihop den. Är så otroligt nöjd hittills. Den är snygg och verkar otroligt lätt att köra. Twin med svart bas och offwhite top blev det och jag är väldigt nöjd med mitt val. Nu står den och är fin i vardagsrummet

• Frila2
    Mmarlenee skrev 2011-09-06 12:28:24 följande:
    Ni som har vagen, Vad fick er att köpa den ? 

Smidig att köra, barnen kan sitta vända mot föräldern och oberoende av varandra fram eller bakåtvända, fyra hjul, rörliga framhjul, snygg, ett företag som jag litar på när det gäller kvalitet och reklamationer, inte så bred trots att det är en syskonvagn, ok vikt. Ja, ungefär det
  • Frila2

Har lagt in en bild på min vagn med svart och offwhite i twin-versionen. Åh vad jag väntar och längtar efter att få premiärköra på riktigt.

• Frila2

Ni som fixat bumperbarskydd, hur har ni gjort? Jag kan verkligen inte sy...

• Frila2
    LillaJag89 skrev 2011-09-07 17:25:21 följande:
    sy en långkorv som du trät på sen.. bara sy raksömn typ..
    Ok, det kanske jag kan klara. Fast jag vet inte hur den väldigt gamla symaskinen jag har fått från mormor funkar. Kanske ska investera i en ny symaskin så jag kan lära mig
  • Frila2
    Xina skrev 2011-09-08 07:27:07 följande:
    Frila2: jag klippte ut en tygbit på 52cm * 16cm till ett bumperbarskydd, sicksackade runt hela, sydde sedan kortsidorna med raksöm, sedan långsidan med avigsidan ut oh vrängde tyget- klart! :)
    Åh tack! Då behövs det bara köpas en symaskin eller kanske köpa tyg, skriva upp allt du skrev och sedan våldgästa första bästa sykunniga kompis med symaskin
Svar på tråden Bugaboo Donkey