Inlägg från: Frila2 |Visa alla inlägg
  • Frila2

Bugaboo Donkey

Får man ställa  frågor om hur och var ni importerade era vagnar samt om ni är nöjda med både affär och vagn? Jag står i kö för förhandsbokning av en Donkey i Sverige men släppdatum är ju fortfarande osäkert.

• Frila2
    BejbyBoo skrev 2011-08-01 08:25:15 följande:
    Jag har köpt min i USA, så kan inte svara på import från England eller Holland.
    Kan däremot säga att jag är grymt nöjd med vagnen. Mycket mjukare att köra än Cameleon, men samma smidighet.  
    Låter väldigt bra att den är mjuk att köra. Jag vill också... Med BF första dagarna i november så kan det bli liiite tajt att få tag i den i Sverige. Om det inte plötsligt blir så att den dyker upp tidigare.
    Jag har bekanta som arbetar i London och isåfall kanske jag kan få dem att köpa den och sedan frakta hem den. Hoppas jag.
  • Frila2
    spigg skrev 2011-08-01 09:06:56 följande:
    Har lagt in den här förut, den är snart en månad gammal så fraktpriserna kan mycket väl ha ändrats och leveranstiderna har det definitivt, men det är bara att maila respektive företag och höra hur det ligger till just nu!

Baby Plus - Holland
    1339 euro + 80 euro i frakt = 1419 euro = 13502 kr
    Leveranstid beror på vilka färger.

W H Watts - England
    1159 pund = 12 488 kr
    Leveranstid 4 veckor.

Moeders Mooiste - Holland
    1339 + 40 euro = 1379 euro = 13 121 kr
    Leveranstid, svart bas hos dem sista veckan i augusti.

Kids Room - Holland
    1339 + 125 euro = 1464 euro = 13 930 kr
    Leverans tid, 2-3 veckor.

Priserna är växlade till svenska kronor enligt Forex så växelkursen kan ju också ha ändrats!
  • Frila2

Ni som inte behöver vagnen akut just nu kan ju få veta att det kommer finnas möjlighet att köpa vagnen i Sverige i skiftet augusti/september. Man behöver inte längre ordna det när man är iväg på resor eller genom att beställa ut butiker utomlands. Behöver man vagnen nu redan så hjälper ju inte det såklart.

• Frila2
    spigg skrev 2011-08-06 23:14:52 följande:
    Sant, säkert mycket bekvämare att köpa den i Sverige. Men också flera tusenlappar dyrare, värt att ta med i bedömningen om hur man vill göra!
    Absolut. Jag har förhandsbokat en vagn och valt twin och då kostar den lite drygt 16 000 kr men ingen fraktkostnad. Hittar man rätt butik utomlands eller rättare sagt med rätt fraktkostnad så blir det betydligt billigare såklart.
  • Frila2
    Luella skrev 2011-08-06 23:21:50 följande:
    Frila2, vet du var dom kommer sälja den då? NK säjer att lanseringen kommer ske hos dom, jag har skrivit upp mig på deras intresselista för att ha lite koll men dom har inte mejlat ut något ännu. Jag har lagt handpenning på Babytown och dom har inte heller hört av sig med någon statusuppdatering.

Våran bebeis nummer 2 kommer först i november så vi tänkte köra på det svenska alternativet även om det är dyrare. Om något händer med vagnen är det ju så enkelt att bara rulla den till affären och klaga så får dom fixa det som är fel. Fast jag ångar lite att vi inte valde NK istället då jag tror dom har bättre och snabbare service.
    Jag har lagt handpenning på Kidzshop.se och där får de in den 26e augusti. Sedan står jag i kö för förhandsbokning hos en butik i Sollentuna också. Där har jag inte fått någon ytterligare info senare än några veckor sedan. Därför valde jag en nätbutik men den har fri frakt och leverans på två dagar. Har hört positivt om butiken också.
  • Frila2
    Luella skrev 2011-08-06 23:45:12 följande:
    Jag förstår. Kidzshop har ju sitt säte i UK så det är väl därför det går bra för dom att sälja i Sverige redan nu. Du får jättegärna hojta när du hör något från Sollentuna-butiken . Jag tänkte handla i butik och inte på nätet. Brion köpte vi i butik och det var så enkelt att gå dit vid minsta småfel och så fick vi superservice på vagnen varje gång.
    Nej de utgår från Ödeshög eller vad det nu var om jag förstår det hela rätt.
    Jag skulle också hellre köpa från butik, gjorde det förra gången. Men eftersom jag bor i Göteborg blir det ännu dyrare om jag skulle använda mig av Sollentunabutiken eftersom jag skulle behöva lägga till kostand för frakt utöver det andra. Jag har hoppats på Babyproffsen men ingen vet något om något där Och Storken här i stan ska vi inte ens prata om. De är totalt ovilliga att ens ta reda på saker åt en.
    Luella skrev 2011-08-06 23:48:17 följande:
    Grattis föresten till dina små killar Frila!
    Tack =)
  • Frila2
    Luella skrev 2011-08-06 23:48:17 följande:
    Grattis föresten till dina små killar Frila!
    Åh och grattis till er också. Förstår att ni kämpat rejält för detta.
  • Frila2

Ja, det känns ju lite onödigt långt och det är ju lika besvärligt om man ska reklamera något som att köpa via en nätbutik.
    Tack, hoppas att vi får oktoberbebisar båda två

• Frila2
    camriella skrev 2011-08-09 12:49:46 följande:
    Perfekta tråden för min fråga, läste igenom alla sidor och tyckte mig inte finna något svar. Vi ska köpa bugaboo donkey twin då våra små kommer i början på november de enda jag undrar nu innan vi beställer är vad mer jag ska beställa än själva vagnen? Vi ska ha en adapter till men de jag funderar på är vad man har i liggdelen? Vad har jag där i för att de inte ska frysa ihjäl i våra -15 eller vad de nu brukar ligga runt under vintertid. Pratade med butiken som (om jag förstod dem rätt) sa att själa "fottmuffen" har man bara i sittdelen och från att de är ca 6 månader, är det åkpåsen som heter "coccon" som man ska ha till? Den kan man väl inte använda så länge? Och måste jag sen köpa till "footmuffen" när de är ca 6 månader? Vore jättegulligt om ni kunde berätta hur ni tänker göra? Eftersom de flesta kanske får era små nu under hösten/vintern.

Tack på förhand!

Mvh

Gabriella
    Jag  väntar också tvillingar i början på november och har också tänkt köpa en Donkey. Vi har haft en Cameleon till dottern tidigare och jag tyckte tyvärr att åkpåsen inte var bra i liggdelen. Den blev liksom lite bucklig under, däremot har vi haft den i sittdelen två vintrar i rad så det kommer vi absolut köpa igen. Det vi hade och tänkte ha denna gången också är riktiga fårskinn i vagnen, ha på barnen mjuka fleeceoveraller samt ha en filt över. Det räckte förra gången så jag tror att det räcker nu med. Det är så vi planerar att göra iaf.
Svar på tråden Bugaboo Donkey