• spigg

Bugaboo Donkey

Mmarlenee skrev 2011-09-15 14:32:23 följande:
    Vart hittar ni de "nya" färgerna på Sufletterna ? 
    Finns väl inga nya färger? Det har varit samma utbud sen Donkeyn kom. Hur menar du?
  • spigg
    wiesio skrev 2011-09-15 22:58:31 följande:
    Vad intressant att höra vad du tycker FlakeZ. Min man reagerade också på att vagnen var rätt ranglig när han drog ut handtaget. Jag hade kollat på vagnen tidigare men inte lagt märke till det men jag är rätt kort och har inte behövt dra ut handtaget så mycket. Vi ska köpa syskonvagn och jag tycker det är så svårt att välja (efetrsom ingen är riktigt bra). Vi har funderat på urban jungle duet men jag provade med min kompis sex månader gamla bebis idag och han fick knappt plats i liggdelen. Så det blir kanske en donkey ändå... Är du sugen på en annan syskonvagn eller tror du att ni kör på singelvagn om ni köper en ny?
    Jag kör bara vagnen med handtaget på högsta läget. Hur menar ni med ranglig? Låter iofs inte min 2,5-åring klättra upp i den själv men eh, det är mest för att jag inte vill att den ska bli skitig. När han gjort det bakom min rygg har vagnen faktiskt stått helt stabilt!
  • spigg

Nu har jag lagt upp bilder på min åsna med ny sufflett + matchande bumperbarskydd i bildtråden! Vad tycker ni?

• spigg
    Xina skrev 2011-09-16 23:03:27 följande:
    Spigg: snyggt!!
    Håller själv på med en sufflett, men behöver ett till tyg till insidan. Har sytt sittdyna o bumperbarskydd..
    Tack! Vill gärna se bild på din vagn sen, alltid så kul att inspireras!
    Mamma Tes skrev 2011-09-17 00:27:34 följande:
    spigg: Åh så fiiiin! Tänk om jag ändå kunde sy mer än bara bumperskydd Vad är det för tyg?
    Tack! Jag sydde den ihop med min syster, det hade inte gått utan hennes hjälp!
    Det blommiga tyget är acrylatväv - så litet plastat alltså, har provat med vatten och det åker inte igenom, från Åhléns. Det prickiga är vanligt bomullstyg, från Ohlssons tyger.
  • spigg
    memo skrev 2011-09-17 12:19:15 följande:
    Spigg: snyggt!! Vilka härliga färger!
    Tack! :)
  • spigg

Är det så att jag måste ha den senaste modellen av ståbräda om jag ska kunna använda den, med adapter, på Donkeyn?

• spigg
    Lillla My skrev 2011-09-19 21:44:10 följande:
    Spigg, Du måste ha den med Bee/Bee+ hjulet. Den har adaptrar som följer med till B/C/F/G men inte till Donkeyn, den får man köpa till själv. Jag köpte min adapter när jag köpte vagnen och betalade 12,95€. 
    Jag har en bild i bildtråden med dottern på brädan, men adaptern syns inte på bilden.

Testade för övrigt att springa lite med vagnen igen. Framhjulen vobblar efter en liten stund när man har dem rörliga men inte när man låser dem. Bättre sen än aldrig va?  
    Skit också. Jag har en ståbräda men det är den gamla modellen. Har den till min Cam. Måste alltså köpa en ny + adaptrar. Typiskt!

Haha, ja absolut! Ja men då är det som vi trodde då.
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-09-20 21:00:01 följande:
    Om du säljer och köper begagnat borde mellanskillnaden bara bli några hundralappar, finns ju de som söker den gamla också. 
    Det lät ju bra! Ska ta itu med det där snart, mitt första projekt är nya hjulen till Cam. Iofs, jag borde passa på att beställa adaptern när jag köper hjulen.
  • spigg
    millansmillan skrev 2011-09-22 13:33:23 följande:
    ÅHhh!!! jag blir galen... någon som kan säga hur man pumpar upp däcken med handpumpen som följer med?? Det är nu andra gången ett däcktappat all luft. Hur jag än vrider o vänder på pumpen får jag inte i ngn luft i däcket, vad gör jag för fel?
    Hände mig också, den är helt hopplös. Slutade med att jag gick till en bensinmack och fick alla däcken ordentligt pumpade med deras luftpump. Fattar INTE varför det ska vara bilventiler på däck till barnvagnar....
  • spigg

Jag tar av bägge sitsarna, tar av bygeln på den ena och staplar dem i varandra. Gör inte om den till mono, men det var ju smart! Fast den får plats som duo i bilen. Sen fäller jag den bara. Det är inga problem, däremot fattar jag inte hur man ska fälla upp den utan att den skapar i marken? När man lyft ur den ur bagageluckan så måste man ju lägga den med ramen direkt mot marken?

Svar på tråden Bugaboo Donkey