• Anonym (daphne)

mångmiljonär och äktenskapsförord

Du är inte girig och din man är snål och dum!
    Skriv inte på nåt! Han kommer inte vara trevligare mot dig för att du skriver på och du har rätt till hälften. Han är redan sur på dig fast du aldrig krävt något ekonomiskt. Och vad ska han förresten med alla pengar till? Det är bara pengar och han har nog även om du får hälften. Du kan alltid välja att bara sätta in mestadelen av pengarna på ett konto sonen får när han blir större. Han blir sur vad du än gör så tänk på din och sonens bästa!

Tycker DU ska ansöka om skilsmässa! Ta kontakt med advokat på en gång så slipper ni bli ännu mer osams över detaljer som de du beskriver.  Kram

• Anonym (daphne)
    Anonym (fia) skrev 2011-08-02 14:49:27 följande:
    Tack för alla svar. Behöver reflektioner från människor som ej känner mig. Har precis kommit hem från en jurist. Nu ska jag samla mod till mig att skicka in skiljsmässopappren. Riktig ångest. Jag vill så innerligt att jag och maken ska ha en någorlunda god kommunikation. Men det är svårt då han bara är enormt arg.

Det är sådan ångest att skilja sig när man har barn. Det är kaos i huvudet på mig. Så jobbigt om han kommer att totalvägra samarbete. Familjerätt, tingsrätt..... En sak i taget.

Jag har också skiljt mig när jag hade ett litet barn. Det var skitjobbigt och är alltid skitjobbigt. Inget man gör om man inte måste. Kram och lycka till.
Svar på tråden mångmiljonär och äktenskapsförord