mångmiljonär och äktenskapsförord
Anonym skrev 2011-08-02 16:37:56 följande:
Ligger något i detta....Eftersom ni har barn så kommer ni ju ändå inte bli skilda än på minst 6 mån. Kräv att få bo kvar under betänketiden. Och Yrka på att du vill ha bostaden vid en ev skilsmässa. Visst man kan "go for it all". Men ja antar att han hade en del redan när ni träffades? (antar att man inte spar ihopp 15 mille på 4 år). Hade han det så har du ingen rätt till dom. Att starta ett krig som kanske varar i 18 år. Är det verkligen värt pengar på banken?? Att du skulle försöka få lägenheten som nu är ert hem tycker jag är helt ok. Men att försöka få mer skulle du förmodligen få sota för resten av livet. Satsa på att få till ett regält underhåll i stället. Många tror att man bara kan få 1273 som försäkrings kassan betalar men man kan få mycket mer. Det beror på vad man kan få till i rätten. De ser på inkomst och ekonomi. med dom pengarna som du nänmner och din ekonomi så kan du säkert få upp till 3000/mån. Jag har 2560 per barn. Mitt ex tjänar ca 450´per år så det beloppet var rimligt tyckte rätten. MEN det ska med i skilsmässopappren. Din advokat hjälper dig. Skaffa en som hjälper dig att fylla i pappren och är med från början. Få med så mycke som möjligt där. Tex hur sonen ska bo och umjänget.