Inlägg från: tvåbarnsmor89 |Visa alla inlägg
  • tvåbarnsmor89

Hur vågade ni skaffade syskon

Efter att ni föddt förtigt en gång?
    hur var er andra graviditet?
    hur länge väntadet ni med att skaffa nästa?
    hur löste ni ev ny neotiden med ett litet barn redan hemma?

jag hade ju iog gbs vilket de tror är anledningen till att jag födde förtidiogt(de tog det testet först 3dagar innan förlossningen.. då de trodde att jag skulle fixat att gå med förkortad tapp och sammandragningen 40v ut ioch med att jag engång redan fött i v41

skulle ni göra abort om ni vart gravida 3mån efter er prematurförlossning då vi låg 4v på neo.. vågar man?

. hur stor är chansen att jag får det iegn och att jag föder prematur?

• Svar på tråden Hur vågade ni skaffade syskon
  • tvåbarnsmor89
    Millsan skrev 2011-07-31 21:51:32 följande:
    hur jag vågade skaffa syskon till min prematurson? Eftersom ingen visste varför sonen kom för tidigt och vi ville ha fler barn så blev jag gravid igen och det hela slutade med ytterliggare en till prematurson (1:a i v.31 ":a i v.32). Nu vet läkarna vad jag har för fel, försvagad livmoderhals, vilket innebär att utan hjälp från sjukvården kommer jag att föda barn för tidigt igen.   

Trots detta så vill både jag och min sambo ha fler barn i framtiden (1-2 till) kanske om 2-3 år men skulle jag bli gravid redan nu så skulle jag inte göra abort. Neonataltiden var hemsk men inte för alltid tack o lov, att få ett prematurbarn är hemskt men att bli mamma är fantastiskt. Man kan aldrig oavsettom man har riiskgraviditet eller inte få någon garanti på att barnet blir friskt eller inte och det är en tröst jag bär med mig. Jag skulle enbart inte skaffa fler barn om en läkare avråde mig pga min "åkomma" men de läkare jag pratat med har sagt att nu när man vet om felet vet man även vad man kan göra för att hjälpa min kropp vid en graviditet.

tiden på neo löste vi genom att jag var där med sonen och pappan lämnade stora killen på dagis och var med oss under dagen.
    Hur gammal var din son när du vart gravid
Svar på tråden Hur vågade ni skaffade syskon