• Emmich

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

Anonym skrev 2011-07-30 11:18:55 följande:
    Min pojkvän har varit otrogen. Jag fick reda på det själv. När jag frågade honom så berättade han för mig. Han svarade på alla frågor jag ställde. Jag har valt att förlåta honom men har dock lite bekymmer med förtroendet. Jag vill kunna lita på honom, men hur? Hur bearbetar man det? 

hur har det gått för er som tagit tillbaka eran partner? Berätta gärna 1
    Hej !

Mitt ex var otrogen och vänner sa de till mig och många sa. Efter några månader så berättade han att de var sant. Jag blev ledsen och ville inte vara med han. Han visade inte att han ångrade sig så mycket och vi var bara kompisar (det var slut för jag pallade inte med han var svartsjuk osv ) Så han berättade att han var otrogen när vi var kompisar. Jag var med han som kompis men de funkade inte för att han var konstig och nu idag har jag inte snackat med han på 1 år (?)  Vi träffades en gång i stan men jag räknar inte med de så ett år har vi inte snackat på.

Jag tro att om han har varit de en gång så är de lugnt och om han verkligen vill förändra sig så kommer du lita på han. Läs inte mycket om otrogenhet för då får du ryck och tro på allt som sägs.

Om en säger otrogen alltid otrogen så får du in de in huvudet och om de står något bra som otrogen är bra att vara du får bättre förhållande så kommer du inte komma ihåg de lika lätt. Du får arbeta med han och kämpa på och var inte för svartsjuk även om han vart otrogen så kan han  ångra sig och aldrig mer vara de. 

Hoppas på det bästa och hoppas att de kommer lösa sig här.
    berätta gärna hur de går och vad du gör för val :) 
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?