Inlägg från: SweeneyTodd |Visa alla inlägg
  • SweeneyTodd

Jag är kristen och hon är muslim

Tow2Mater skrev 2011-08-04 21:20:58 följande:
    Jo, det vet jag. Men det är ju fortfarande samma Gud.
    Nej.
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-04 21:35:35 följande:
    Och vilken sekt tillhör du?
    Jag tillhör inte en sekt, det är ni som här en hedning.
  • SweeneyTodd

Sluta förneka faktum, man kan inte förneka faktum. Enligt Bibeln så tror muslimer inte på samma Gud som kristna pågrund av att muslimer förnekar att Jesus är Guds son!

Jesus sa i evanglierna att den som förnekar honom förnekar fadern,alltså Gud. Man kan inte argumentera emot fakta och objektivetet, detta är ett fakta.
    Det du sa till mig ''korsriddaren'', tolkar jag som personangrepp. Du försökte vinna vårt ''argument'' genom att förlöjliga mig, genom att fråga vilken sekt jag tillhör, som var menat som en föroläpmning. 

• SweeneyTodd
    bitte67 skrev 2011-08-05 01:18:31 följande:
    Är du säker på att det är de som tror "fel" och inte du?? För att de inte tror som du betyder det inte att de tror fel. Alla har sin tro och all tro är rätt, för den personen.
    SweeneyTodd skrev 2011-08-05 01:03:49 följande:
    Jag tillhör inte en sekt, det är ni som här en hedning.
    Men det är lite sektvarning på dina svar, när du säger att andra tror fel eller är hedningar.
    Det finns jättemånga religioner i hela värden, alla kan inte vara rätt. Enligt Bibeln, om någon förnekar Jesus som Guds son, ja, då är den människan antichrist.

Jag är säker på att jag har rätt, annars skulle jag inte tro på det jag gör.
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-05 01:40:06 följande:
    Det är inte något personangrepp och bör inte heller tas på det sättet. Du utstrålar en fullständig ovilja att ta till dig att den gängse uppfattningen, såväl bland religionsvetenskapliga akademiker som religiöst lärda, är att det finns en gud och att denna är gemensam alla bokens folk. Det som skiljer religionerna åt är mycket riktigt att messias inte har kommit enligt judarna, att vi har en treenighet där jesus är guds son enligt de kristna, samt att jesus bara var en profet bland många enligt muslimerna.

Alla skriftlärda utom du verkar ändå vara rörande överens om att det är samma gud, även om de olika religionerna har lite olika syn på upplägget rörande Jesus.

Vad tillhör du för församling? Jag misstänker att du inte hör till svenska kyrkan, utan någon form av frikyrka.
    Det beror på vilken källa man använder, är det så svårt att förstå? Endast de som förnekar Bibelns som Guds ord säger att muslimer och kristna tror på samma Gud. Varför? Jo, för att enligt Bibeln så är man antichrist om man förnekar Jesus som Guds son! Är det så svårt att förstå?! Jag struntar totalt i vad ''religöst lärda'' säger, för de hädar mot Guds ord! Guds ord är tydlig på denna punkt: Man är som Satan om man förnekar Jesus som Guds son! Man är EMOT Gud om man förnekar att Jesus är Guds son! Muslimer tror inte på Jesus som Guds son, därav är de emot Gud. ENLIGT BIBELN! Du får tro på vad du vill, men det Bibeln säger en sak, och jag tror på Bibeln, och ENLIGT BIBELN SÅ TROR INTE MUSLIMER PÅ SAMMA GUD FÖR ATT DE FÖRNEKAR JESUS GUDOMLIGHET. Spelar ingen roll att muslimer tror på Jesus som en profet, spelar ingen roll att Koranen nämner Noah, Moses, och Maria, spelar ingen roll alls att muslimer har en monotestisk Gud, de förnekar Jesus Gudomlighet, och därav är de emot Gud.

Själva grejen med kristendomen är JESUS. ´Kristendomen har fått sitt namn av att Jesus är kristus, alltså messias, Guds son.
  • SweeneyTodd
    Tow2Mater skrev 2011-08-05 13:39:55 följande:
    Knappast. Alla frikyrkor har en och samma definition av Antikrist. Och det är inte alls den definition Sweeney använder. Antikrist enligt Bibeln kommer fram i den sista tiden på jorden, och det är enbart EN människa.
    Du borde skaffa dig Bibelkunskap innan du hädar mot Guds ord. Renna rama okunskapen kommer från dig, det stämmer att atnichrist är en person som kommer att komma i dem sista dagarna, men Bibeln har många defintioner av antichrist.

Detta citatet kommer från BIBELN:  

1 Johannesbrevet 2:22:
    ''Vem är den störste lögnaren? Är det inte den som säger att Jesus inte är Kristus. Det är Antikrist, som därmed förnekar både Fadern och Sonen.''

SOm ni ser, Bibeln har flera definitioner av Antikrist, det är alldelles riktigt att Anitkrist är en person som kommer komma i de sista dagarna, men en Antikrist är också en person som förnekar att Jesus inte är Kristus, som därmed förnekar både fadarn och Sonen,enligt första Johannesbrevet 2:22.

• SweeneyTodd
    bitte67 skrev 2011-08-05 13:10:20 följande:
    Sluta själv att förneka faktum. Du vet inte mycket om religionerna du eftersom du påstår att muslimer, judar och kristna inte tror på samma Gud. Du vet, alla tre religioner härstammar från samma ställe och ur varandra. Först kom judendomen, sedan kristendomen och allra sist kom islam och alla tror på en och samma Gud.

Förresten kan du inte påstå något som att "Enligt Bibeln så tror muslimer inte på samma Gud som kristna", för då kristendomen kom och bibeln skrevs så fanns inte islam. Därför kan du inte läsa dig till det i din kära "faktabok".
    Jag vet mycket om de flesta religonerna, speciellt islam och kristendom, du vet inte vad du pratar om. Jag VET att de kommer från samma ställe och ur varandra, men det hjälper inte ett dugg! 0,00000! Jo, jag kan visst påstå de, och jag vet mycket väl att islam kom senare! Men vet du vad, Bibeln säger en sak och jag tror på det! Och enligt Bibeln så säger Jesus att den som förnekar honom förnekar också fader(Gud)! Så enligt Bibeln förnekar muslimer Gud, men det gör också alla som inte är kristna! Och jag är faktiskt tolerant, enligt Bibeln spelar det ingen roll om man är katolik, ortodox, pingstvän,mormon, baptist, calvinist,eller protestantålänge man accepterar Jesus som Guds son.
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-05 17:52:03 följande:
    Intressant, men vad har detta med TS att göra? Och varför svarade du inte på min fråga om vad du tillhör för församling eller trossamfund?
    Det är rätt uppenbart varför det har med Ts att göra...

Jag vet inte, men jag är ialla fall medlem i svenska kyrkan, även om jag inte är aktiv.
  • SweeneyTodd
    Tow2Mater skrev 2011-08-05 16:55:26 följande:
    Det skule underlätta om du använde t ex orden"falska profeter" eller nåt, men det beror väl på vilken Bibel översättning man använder.
    Vaddå underlätta? Enligt Bibeln så är man Antikrist om man förnekar Jesus gudomlighet, och eftersom Bibeln använder det ordet tänker jag använda det.
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-05 19:32:56 följande:
    Nej, det är inte det minsta uppenbart. Jag tror för övrigt att TS inte har det minsta nytta av denna typ av föreläsningar, i sin problematik kring eventuellt giftermål med en muslimah.
    Det är uppenbart.
  • SweeneyTodd
    oOHalalOo skrev 2011-08-05 19:43:53 följande:
    Vi är helt överens. Jag är monoteist och tror att det vara finns En Skapare av universum.

Sen är vår förståelse och uppfattning av Honom lite olika, men det är en annan sak.
    Vilka är överens? Jag är kristen och är inte överens med dig(no offence, men jag litar på Bibeln).
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-05 19:50:22 följande:
    För dig möjligtvis, men du misslyckas kapitalt att framföra

1. att det är uppenbart

2. varför det skulle vara uppenbart 
    För att någon sa att muslimer och kristna tror på samma Gud, vilket vi omöjligt kan göra, då Bibel säger man är den största lögnaren och Antikrist om man förnekar Jesus gudomlighet.

Som sagt, likeheterna spelar ingen roll, spelar ingen roll om monothesmen, att Moses, Noah, Jesus, och Maria finns i Koranen...
Svar på tråden Jag är kristen och hon är muslim