Inlägg från: SweeneyTodd |Visa alla inlägg
  • SweeneyTodd

Jag är kristen och hon är muslim

Det står i Bibeln att den som förnekar Guds son förnekar Gud, behöver jag säga mer?

• SweeneyTodd

Blev lite fel. Jag vet att islam och kristendomen har stora likheter, som t ex Noah, Jesus, Moses, och Jesus mor Maria, men muslimer se bara Jesus som en profet, medan kristendomen ser Jesus som Guds son, som dog på korset för människors synder. Muslimer förnekar att Jesus dog för människornas synd, och att han dog på korset, men framför allt förnekar muslimer att Jesus är Guds son, alltså förnekar man Gud.

• SweeneyTodd
    bitte67 skrev 2011-08-02 18:41:26 följande:
    Hur fick du ihop det där? Ja, muslimerna ser inte Jesus som Guds, son utan som en profet precis som Muhammed. Men de förnekar väl inte Gud för det.
    Eh jo! Om man förnekar Jesus som Guds son förnekar man Gud!
  • SweeneyTodd
    gwen86 skrev 2011-08-02 19:03:28 följande:
    HAHAH ja för 1+2=3, eller?
    Va?
  • SweeneyTodd
    gwen86 skrev 2011-08-02 19:03:54 följande:
    Jag menar 1+1=3!
    Skratta allt du vill, men förnekar man jesus som Guds son, förnekar man Gud! Spelar INGEN roll att muslimer ser Jesus som en profet, för de förnekar fortfarande att han är Guds son.
  • SweeneyTodd
    bitte67 skrev 2011-08-04 00:52:25 följande:
    På vilket sätt förnekar man Gud?? Det är ju inte så att man förnekar Guds existens utan att Jesus är son till Gud, det är skillnad.
    SweeneyTodd skrev 2011-08-03 22:48:32 följande:
    Skratta allt du vill, men förnekar man jesus som Guds son, förnekar man Gud! Spelar INGEN roll att muslimer ser Jesus som en profet, för de förnekar fortfarande att han är Guds son.
    Det stämmer, men de förnekar inte Gud!
    Jo!!! Enligt Bibeln står det om man förnekar Jesus som Guds son förnekar man Gud!
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-04 08:33:46 följande:
    Det gör man inte alls, mer än om man är kristen själv, på väg ut ur kristendomen. Det finns tre religioner för bokens folk och det är samma gud för oss alla.
    NEJ! Enligt Guds ord(Bibeln, inte quranen!) står det att om man förnekar Jesus som Guds son förnekar man Gud! Det räcker INTE  med att tro att Jesus är profet, man måste bekänna honom som Guds son!
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-04 08:34:31 följande:
    I nya testamentet va? Har judar och muslimer nya testamentet? Nej just det. Flört
    Muslimer och judar tror inte på Guds ord(Bibeln), därför tror de fel.

Det stämmer att judarna tror på Gamla testamentet, men de tror inte på Nya testamentet, och inte Jesus som messias.
  • SweeneyTodd
    Korsriddaren skrev 2011-08-04 20:49:39 följande:
    Så du menar att den guden som fanns före nya testamentet är en annan gud än till den vi kristna bekänner oss?
    Ja.
  • SweeneyTodd
    Tow2Mater skrev 2011-08-04 21:01:35 följande:
    Jag hänger inte heller med, kan du förklara ditt svar lite grann?
    Man förnekar Gud om man inte accepterar Jesus som Guds son, enligt Guds ord(Bibeln). Det räcker inte att tro på Jesus som en profet, man måste tro på honom som Guds son.
Svar på tråden Jag är kristen och hon är muslim