• Exit

Flaskorna blir inte rena?!

Idag råkade jag av en slump känns inuti en av flaskorna. Det var som avlagringar inuti. Kände på nästa och nästa. Det är diskade i maskin igår... Så jag diskade förhand och kände nu efter sista målet för dagen, efter att jag sköjlt ut, samma sak igen!?
    Har ni också så? Vad i hela friden, det ska ju blir rena ju! Vi har precis börjat med Althera, den känns klibbigare än NAN:en. Kan det vara det?
    Får väl börja diska dem förhand efter varje gång *suck*

• Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!
  • Exit

Jag har medelas flaskor. Det försvinner om jag stoppar i en svamp och guggar runt lite, dock kommer den ju inte åt botten. Vart får man tag i en flaskborste?

• Exit

Då skall en sådan köpas vid nästa visit till babyland!

• Exit

Nej jag hade en inte problemet med NAN men Altheran varkar mera sticky

• Exit

Åh, det låter super! Tror du att dom finns på babyland?

• Exit

Har inte haft tid att åka förbi än. Det är ett evigt flask-kok här hemma nu. Om jag handdiskar flaskan (med en liten kökssvamp) på än gång efter användade så blir de rena. Men om de fått stå en stund så måste de diskas och sen kokas. Suck :)

• Exit

Kikade lite men hittade ingen. Dock hänger dom vissa saker på märkliga ställen ibland ;) Just nu kör jag med en liten kökssvamp men den får man ju inte ner i botten riktigt ordentligt.

• Exit

Koka dom räcker inte tyvärr :/
    Om jag diskar dem med svamp och YES 2ggr (på direkten) och kokar dem blir de rena. Men så kan man ju inte hålla på.

Munchkinborsten ser ju bra ut!

• Exit
    attflaskmata skrev 2011-09-08 12:32:31 följande:
    Koka flaskorna med lite ättika i vattnet. Funkar det inte får man tyvärr köpa nya!
    Det kan jag testa.
Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!