• Exit

Flaskorna blir inte rena?!

Idag råkade jag av en slump känns inuti en av flaskorna. Det var som avlagringar inuti. Kände på nästa och nästa. Det är diskade i maskin igår... Så jag diskade förhand och kände nu efter sista målet för dagen, efter att jag sköjlt ut, samma sak igen!?
    Har ni också så? Vad i hela friden, det ska ju blir rena ju! Vi har precis börjat med Althera, den känns klibbigare än NAN:en. Kan det vara det?
    Får väl börja diska dem förhand efter varje gång *suck*

• Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!
  • Lumo

Varmt vatten o mycket diskmedel är ett måste. Köp gärna en nappflaskefiskborste, de är skitbra! Ståna är mjukare än en vanlug borste o den har oftast strån nedåt så även botten blir ren. Däremot är oftast kanten under locket svår att få helt ren, där krävs oftast ett finger för att komma åt.

Skaffa lättdiskade flaskor, har du såna där breda som inte är sådär höga? Tommee tippee är jättebra, lättdiskade o lätt att fylla på innehåll i. Hållbara o bra nappar!

• EmmaW84

Jag säger också flaskborste, de är toppen! Mams flaskor (first bottle) är bra för att de går att plocka isär och få rent överallt. Dock tar det lite längre tid att diska dem.

• Cinza

Lillan äter nan och jag har inte det problemet när jag diskar i maskin, men däremot om jag diskar för hand.

• MorsningKorsning

För oss blev det så då vi gick över till välling (samma flaskor och maskin men med hinna). Vi började med att hälla i lite varmt vatten och diskmedel, skruva på korken och skaka för att sedan diska som vanligt i maskin.

• Höstbebis2010

Nu diskar jag alltid för hand, men för att enklast få bort all ersättning så sköljer jag flaskan i iskallt vatten för att sen diska med varmvatten och diskmedel, diskar med en sån där "svampborste" och har mams flaskor, fast inte de man kan skruva i sär. Har aldrig upplevt att de inte blivit rena.

• Exit

Jag har medelas flaskor. Det försvinner om jag stoppar i en svamp och guggar runt lite, dock kommer den ju inte åt botten. Vart får man tag i en flaskborste?

• La Lola
    Exit skrev 2011-07-28 17:16:03 följande:
    Jag har medelas flaskor. Det försvinner om jag stoppar i en svamp och guggar runt lite, dock kommer den ju inte åt botten. Vart får man tag i en flaskborste?
    Brukar finnas där de säljer barngrejer.....vanliga mataffärer tex.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Finesse

JA Althera är kladdigare än babysemp iaf.. det blir en beläggning i flaskorna.. upptäckte det när vi oxå bytte ersättning.. Men nu märker jag inte av det längre.. men jag har kokhett vatten, diskmedel och flaskborste.. Sen sätter jag vatten i flaskan efter vi använt den, har 4 flaskor som vi varvar så vi bara behöver diska två ggr om dagen..

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Lumo

Nappflaskborste finns tex på babyland, baby proffsen mfl samt blandnappflaskor på vissa mataffärer. De ser ut som en vanlug diskborste men även med spröt uppåt. Vissa har även ett handtag med en plutt på som man kan rengöra nappen med, inte för att jag riktigt fattar hur dock.

Köp inte de där värdelösa flaskborstarna bara som är som borst på en aluminiumpinne, de är värdelöst klena tycker jag.

Nappflaskborstarna däremot är perfekta även att handdiska finporslin med, som tex vinglas.. Fattar inte att det inte funnits sådana här mjuka borstar innan bland vanluga diskborstsortimentet, de är ju kanon. Som sagt, jag har alltså en hård vanlig borste till vanliga disken fortfarande...

Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!