• Lumo

Flaskorna blir inte rena?!

Varmt vatten o mycket diskmedel är ett måste. Köp gärna en nappflaskefiskborste, de är skitbra! Ståna är mjukare än en vanlug borste o den har oftast strån nedåt så även botten blir ren. Däremot är oftast kanten under locket svår att få helt ren, där krävs oftast ett finger för att komma åt.

Skaffa lättdiskade flaskor, har du såna där breda som inte är sådär höga? Tommee tippee är jättebra, lättdiskade o lätt att fylla på innehåll i. Hållbara o bra nappar!

• Lumo

Nappflaskborste finns tex på babyland, baby proffsen mfl samt blandnappflaskor på vissa mataffärer. De ser ut som en vanlug diskborste men även med spröt uppåt. Vissa har även ett handtag med en plutt på som man kan rengöra nappen med, inte för att jag riktigt fattar hur dock.

Köp inte de där värdelösa flaskborstarna bara som är som borst på en aluminiumpinne, de är värdelöst klena tycker jag.

Nappflaskborstarna däremot är perfekta även att handdiska finporslin med, som tex vinglas.. Fattar inte att det inte funnits sådana här mjuka borstar innan bland vanluga diskborstsortimentet, de är ju kanon. Som sagt, jag har alltså en hård vanlig borste till vanliga disken fortfarande...

Svar på tråden Flaskorna blir inte rena?!