Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

Kanin på menyn?

Kanin är jättegott, men som många andra skriver skulle jag inte välja det om det var något annat jag var sugen på just då. Jag gillar lamm och oxfilé, ibland är jag sugen på fisk osv. Men som sagt, stor chans att jag skulle välja kanin ibland eftersom det är så gott. Lagar till helstekt kanin hemma ibland. Det blir vansinnigt gott i lergryta. 

• mosterYster
    puss skrev 2011-07-22 10:01:49 följande:
    vart kan man köpa kanin? eller har du privat?
    Köper på snabbköpet Bor i Tyskland
  • mosterYster
    riboflavin skrev 2011-07-22 13:32:46 följande:
    Kanin är väldigt gott, och nyttigt. Sen är det ju et typexempel på ett djur som man kan ge ett fantastiskt liv innan det blir mat om man inte har skrupler kring att äta djur man känner (det har inte jag). I framtiden vill jag ha egna köttkaniner. Just nu går det tyvärr inte pga. platsbrist och en hopplös jakthund som aldrig skulle låta dem vara ifred.
    Ja men eller hur! De får en harmonisk uppväxt, slaktas humant och utan onödigt lidande och man kan ta tillvara hela djuret, päls och allt. Jag fattar faktiskt inte hur man som köttätare kan föredra att äta kött från grisar som egentligen bara föds för att leva ett tag i extremt stressig miljö och sedan slaktas livrädda. 
Svar på tråden Kanin på menyn?