• Danitra

jag vill inte föda vaginalt

Mälaröbo skrev 2011-07-21 00:00:32 följande:
    Jag har fött både vaginalt och med kejsarsnitt och föredrar smärtan och "problemen" vid/efter vaginal förlossning jämfört med smärtan efter kejsarsnitt och alla problem med amning mm.
    Detta är oerhört individuellt och alla som gjort båda delarna har säkert sin egen "favorit".

Sen är min personliga åsikt att kejsarsnitt ska ske av medicinska skäl och inte av psykiska. Klarar man inte ens i tanken de timmarna en förlossning kan ta så tror jag inte att man helt ärligt är redo för föräldraskapet som är SJUKT mycket jobbigare.
    Psyket är en del av kroppen.
  • Danitra

Klart du ska få kejsarsnitt!

Att föda med snitt är det bästa jag gjort, det var snabbt och dessutom spännande. Jag gillade hur kontrollerat det var att jag visste både dag och tid för förlossningen.

Smärtan var borta på några dagar och jag behövde inget annat än alvedon i en vecka. Efter fyra veckor var jag tillbaka på jobbet igen. 

• Danitra
    Mälaröbo skrev 2011-07-21 00:31:05 följande:
    Glömde ordet fysiska medicinska skäl.
    OK, för mig är det helt självklart att även psykiska skäl ska vara nog och som tur är håller vården med mig.
  • Danitra
    Mälaröbo skrev 2011-07-21 00:30:24 följande:
    För mig hör de två sakerna ihop i allra högsta grad. Klarar man inte av att TÄNKA sig en vaginal förlossning tror jag inte man har kapaciteten att TÄNKA sig hur ett liv med barn ser ut.
    Alla är vi olika.
    Verkligen, själv ser jag förlossningen som en en väldigt marginell del av föräldraskapet och hur den går till är fullkomligt irrelevant för dom kommande åren som förälder. Även när det gäller föreställning.
Svar på tråden jag vill inte föda vaginalt