• EilleN

Hittar inget foster i Ultraljudet ???

Hej! Jag är i samma sits som du! Var och gjorde vul på gynakuten för en vecka sedan då jag borde varit i v 6+2. Jag hade då haft småblödningar hela dagen och som mensvärk i magen. Hon såg en hinnsäck men inget foster. Hon trodde det kan vara för att ägglossningen kommit senare pga oregelbunden mens. Så jag ska göra ett nytt den 27e juli. När jag pratade med mvc-sköterskan tyckte hon inte alls jag behövde vi behöver vara oroliga för det är helt normalt att man inte ser fostret, men jag går och förbereder mig för det värsta... Har du blödningar fortfarande?

• EilleN

Men 1 augusti, då har du väntat ganska länge på ett nytt ultraljud väl? Vad skönt att du inte fått några mer blödningar nu iaf. För mig själv så har jag fått lite rosa flytningar till och från. Sex vågar jag inte ens tänka på, jag blir så panikslagen varenda gång det blött litegrann. Men jag vet att när jag var gravid med min dotter för fyra år sedan också hade lite småblödningar och då gick det ju bra. Men nu känner jag mig heller inte gravid längre. Vi har försökt bli med barn i 2,5 år och detta är första gången under den tiden som jag blivit gravid, så skulle det gå illa nu så vet jag ju att det inte bara är att bli gravid igen :( Så nu ställer jag in mig på att när jag kommer på onsdag så säger gynekologen att, tyvärr hittar jag inget foster... Så har jag iaf förberett mig på det värsta. Vilken vecka ska du vara i nu om du räknat rätt? Jag borde vara i 7+4 idag men hoppas verkligen jag inte är det för då borde dom sett ett foster på ultraljudet förra veckan...

• EilleN

Hej medisahi!

Hur gick det för dig i måndags! Jag hoppas verkligen att det gått bra!

För mig gick allt bra, de såg ett tickande hjärta och flyttade tillbaka graviditeten lite så idag är jag på 8+0.

Men som sagt, jag hoppas verkligen det gått bra för dig med!!

Svar på tråden Hittar inget foster i Ultraljudet ???