• medisahi

Hittar inget foster i Ultraljudet ???

Jag har en lång lista här som jag sitter och undrar över, hoppas på att ni kan hjälpa mig med frågorna?

Enligt beräkningen så skall jag vara gravid i vecka 6+3 idag. Förra veckan då jag jag var i vecka 5+? fick jag ljusa flytningar ca 2 dagar, efter det så hade jag och min man samlag direkt efter det fick jag en lätt blödning (färsk) blod UTAN KLUMPAR ,varade i dock 10-15 min. Akuten avrode oss från att ha sex just för att jag kan vara extra känslig. Men via ultra ljudet som jag gjorde så kunde de konstantera att jag var gravid men såg dock inte något foster i livmodern. så de bad mig återkomma om ca 3 veckor för att göra ett nytt ultraljud och se om fostret vuxit eller om jag fått missfall. 4 dagar efter de besöket fick jag bruna flytningar , Fick PANIK igen och sprang in på akuten och överdrev denna gång ...!!! Så de gjorde ytterligare en ny ultraljud. Ännu denna gång sa de att jag är gravid men kan ej hitta fostret.  Antal dagar som skillde sig mellan ultralljuden var 4-5 dagar. De bad mig åka hem och komma tillbaka om 2 veckor.

Vad beror det på ? Jag känner mig ju fortfarande gravid? Tror ni att detta är ett missfall eller r lillen för liten att synas på skärmen ?  Tack på svar!

• Svar på tråden Hittar inget foster i Ultraljudet ???
  • SilverLadyG

Jag gjorde UL v 6+3, läkaren såg en graviditet men inget där inne. Jag såg inget heller. Tänkte nu är det kört, men läkaren lugnade mig och sade att i många fall ser man inget så tidigt. Läkaren sade innan UL också att jag skulle inte bli ledsen om man inte såg något än. Fick en tid 2 veckor senare på fostermedicin, 8+3 och hjärtat var där men en ganska så liten räka ca 8,5 cm Skrattande
    Brunt hade jag i 3 månader då mensen skulle komma men endast några få droppar i max 2 dagar.

Lycka till!!

• medisahi
    SilverLadyG skrev 2011-07-20 17:18:56 följande:
    Jag gjorde UL v 6+3, läkaren såg en graviditet men inget där inne. Jag såg inget heller. Tänkte nu är det kört, men läkaren lugnade mig och sade att i många fall ser man inget så tidigt. Läkaren sade innan UL också att jag skulle inte bli ledsen om man inte såg något än. Fick en tid 2 veckor senare på fostermedicin, 8+3 och hjärtat var där men en ganska så liten räka ca 8,5 cm Skrattande
    Brunt hade jag i 3 månader då mensen skulle komma men endast några få droppar i max 2 dagar.

Lycka till!!
    Hej ! Ett stort GRATTIS ska du ha. Gud så härligt att höra historier som dina. Jag känner mig så mycket lättare nu. Minn magkänsla säger att jag fortfarande r gravid men , lilla fostret gömmer sig i livmodern. Håller tummarna då jag ska göra ett nytt ultraljud den 1 aug. Hoppas då på att se ett litet tickande hjärta. Vilken månad är du i? Tusen tack!
    mvh
  • SilverLadyG
    DuJag skrev 2011-07-20 17:41:28 följande:
    Inte 8,5 cm väl? :)
    oj hahaha....han var 18mmSkrattande
  • SilverLadyG
    medisahi skrev 2011-07-20 17:42:08 följande:
    Hej ! Ett stort GRATTIS ska du ha. Gud så härligt att höra historier som dina. Jag känner mig så mycket lättare nu. Minn magkänsla säger att jag fortfarande r gravid men , lilla fostret gömmer sig i livmodern. Håller tummarna då jag ska göra ett nytt ultraljud den 1 aug. Hoppas då på att se ett litet tickande hjärta. Vilken månad är du i? Tusen tack!
    mvh
    är idag 23+4Skrattande Jag var nog lika orolig som du är eftersom hade haft en MA tidigare. Allt kommer att gå bra ska du se! Skrattande
  • vampyria2

När jag väntade min ena dotter så var jag på UL i vecka 9 då såg det ut som om det inte fanns något foster och jag fick komma tillbaka en vecka senare....en vecka senare så såg allt normalt ut
    I vecka 6+3 så är det väldigt litet än så det är inte alltid man ser något, håller tummarna för att det går bra för er <3

• Pussesnuttan

En del anser att det inte är bra för fostret att göra upprepade tidiga ultraljud. Förstår din oro men det är normalt med mindre blödningar i början på graviditeten. Försök vänta några veckor så får du ett säkrare besked.

• EilleN

Hej! Jag är i samma sits som du! Var och gjorde vul på gynakuten för en vecka sedan då jag borde varit i v 6+2. Jag hade då haft småblödningar hela dagen och som mensvärk i magen. Hon såg en hinnsäck men inget foster. Hon trodde det kan vara för att ägglossningen kommit senare pga oregelbunden mens. Så jag ska göra ett nytt den 27e juli. När jag pratade med mvc-sköterskan tyckte hon inte alls jag behövde vi behöver vara oroliga för det är helt normalt att man inte ser fostret, men jag går och förbereder mig för det värsta... Har du blödningar fortfarande?

• medisahi
    SilverLadyG skrev 2011-07-20 19:34:15 följande:
    är idag 23+4Skrattande Jag var nog lika orolig som du är eftersom hade haft en MA tidigare. Allt kommer att gå bra ska du se! Skrattande
    Grattis . Snart kommer din lilla bäbis. Tack för din historia. När ska du föda lila bebisen? Jag försöker inte att tänka på det, snarare väntar mer på det värsta . :(

• medisahi
    EilleN skrev 2011-07-21 19:43:33 följande:
    Hej! Jag är i samma sits som du! Var och gjorde vul på gynakuten för en vecka sedan då jag borde varit i v 6+2. Jag hade då haft småblödningar hela dagen och som mensvärk i magen. Hon såg en hinnsäck men inget foster. Hon trodde det kan vara för att ägglossningen kommit senare pga oregelbunden mens. Så jag ska göra ett nytt den 27e juli. När jag pratade med mvc-sköterskan tyckte hon inte alls jag behövde vi behöver vara oroliga för det är helt normalt att man inte ser fostret, men jag går och förbereder mig för det värsta... Har du blödningar fortfarande?
    Hej ElleN! förlåt för det sena svaret.Ser att Vi har samma historia.
    Skönt att din sköterska sa till att inte vara orolig måste kännt lättare att lämna kliniken. Min läkare såg mer skräckslagen ut och gjorde mig orolig för att han ej hitta fostret. Han sa att det kan vara ett tidigt missfall eller att fostret är för liten.
    Har min nästa tid den 1 aug. Går tyvärr runt och väntar det värsta. Det har gjort så att jag inte känner mig gravid längre. Förrutom illamående och ont i bröst. Jag blödde en dag pytte lite efter att vi hade samlag. Sen hade jag bruna flytningar i ca 4-5 dagar. Nu är allt borta och i sin normala tillstånd (tror jag) . 
    Hur går det för dig. Blöder du? Skulle du göra det så var ej orolig så länge det ej finns klumpar eller mycket smärta.
    Vi kan väll hålla kontakten här... Lycka till nu / Mvh  Medina 
  • EilleN

Men 1 augusti, då har du väntat ganska länge på ett nytt ultraljud väl? Vad skönt att du inte fått några mer blödningar nu iaf. För mig själv så har jag fått lite rosa flytningar till och från. Sex vågar jag inte ens tänka på, jag blir så panikslagen varenda gång det blött litegrann. Men jag vet att när jag var gravid med min dotter för fyra år sedan också hade lite småblödningar och då gick det ju bra. Men nu känner jag mig heller inte gravid längre. Vi har försökt bli med barn i 2,5 år och detta är första gången under den tiden som jag blivit gravid, så skulle det gå illa nu så vet jag ju att det inte bara är att bli gravid igen :( Så nu ställer jag in mig på att när jag kommer på onsdag så säger gynekologen att, tyvärr hittar jag inget foster... Så har jag iaf förberett mig på det värsta. Vilken vecka ska du vara i nu om du räknat rätt? Jag borde vara i 7+4 idag men hoppas verkligen jag inte är det för då borde dom sett ett foster på ultraljudet förra veckan...

• medisahi
    EilleN skrev 2011-07-23 22:38:15 följande:
    Men 1 augusti, då har du väntat ganska länge på ett nytt ultraljud väl? Vad skönt att du inte fått några mer blödningar nu iaf. För mig själv så har jag fått lite rosa flytningar till och från. Sex vågar jag inte ens tänka på, jag blir så panikslagen varenda gång det blött litegrann. Men jag vet att när jag var gravid med min dotter för fyra år sedan också hade lite småblödningar och då gick det ju bra. Men nu känner jag mig heller inte gravid längre. Vi har försökt bli med barn i 2,5 år och detta är första gången under den tiden som jag blivit gravid, så skulle det gå illa nu så vet jag ju att det inte bara är att bli gravid igen :( Så nu ställer jag in mig på att när jag kommer på onsdag så säger gynekologen att, tyvärr hittar jag inget foster... Så har jag iaf förberett mig på det värsta. Vilken vecka ska du vara i nu om du räknat rätt? Jag borde vara i 7+4 idag men hoppas verkligen jag inte är det för då borde dom sett ett foster på ultraljudet förra veckan...
    Hej EilleN ! Jag tycker att 1 augusti var bra. 2 veckor efter. Då hinner lilla magen växa tills nästa ultraljud. Hittar dom inget på måndag så vet jag :( 
    Imorgon har du din nästa ultraljud. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi båda får de besked vi ÖNSKAR. Jag håller tummarna för dig.
    jag har inte blött eller haft några flytningar. Det enda jag fortfarande känner är ont i bröst och trött till och från. Annars inget. Vill inte spekullera alls förrens efter månad.
    Enligt beräkning ska jag vara 7+3 idag.
    All lycka till dig imorgon jag väntar otåligt på ditt svar
    Mvh M {#emotions_dlg.flower} 
  • medisahi
    vampyria2 skrev 2011-07-20 19:36:54 följande:
    När jag väntade min ena dotter så var jag på UL i vecka 9 då såg det ut som om det inte fanns något foster och jag fick komma tillbaka en vecka senare....en vecka senare så såg allt normalt ut
    I vecka 6+3 så är det väldigt litet än så det är inte alltid man ser något, håller tummarna för att det går bra för er <3
    Hej Vampyria2! 
    Tack för att du delar din historia. Det lättar på trycket Skrattande 
    Efter att de ej såg något i livmodern så tappade jag nästan alla symptom av att vara gravid . Det enda jag känner nu är ont i brösten och trött till och från under dagen. Men ingen molvärk. Enligt beräkningen ska jag vara gravid 7+3 idag. Men måndag har jag min nästa ultraljud. Håller tummarna för att de ska hitta en lite bebis.
    Är du fortfarande gravid?
    Mvh {#emotions_dlg.flower} 
  • EilleN

Hej medisahi!

Hur gick det för dig i måndags! Jag hoppas verkligen att det gått bra!

För mig gick allt bra, de såg ett tickande hjärta och flyttade tillbaka graviditeten lite så idag är jag på 8+0.

Men som sagt, jag hoppas verkligen det gått bra för dig med!!

Svar på tråden Hittar inget foster i Ultraljudet ???