Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Unga mammor och mognad.

Chazz Michael Michaels skrev 2011-07-25 11:38:09 följande:
    . Inte heller ser jag värdet i att låta barnet vara med i din strävan efter utbildning - vore det inte schysstare mot alla att styra upp den biten först så man har grunden klar och sedan skaffa barn?
    Så enligt dig, är det alltså fel att utbilda sig när man skaffar barn?
    Man bör ha all utbildning färdig när barnet kommer till världen?
    Om jag inte vet vad jag vill utbilda mig till när jag är gravid, men efter 1 år kommer på det, är det då fel av mig att börja plugga eller göra det jag vill? Ska barnet bli ett hinder för min utbildning?
    Syftar du endast på att det är "schysstare mot alla" med färdig utbildning, eftersom barnet är en bebis, eller är det samma sak om jag vill utbilda mig när barnet är 10 år? Hur resonerar du med att man borde vara färdig med utbildningen?

Eller borde jag då alltså ha avstått från att skaffa barn för att "Jag vet ju faktiskt inte vad jag utbilda mig till, jag väntar några år tills jag kommit på det, sen väntar jag några år till tills jag utbildat mig färdigt.."
    Så går det inte att tänka.
    Så att skriva att det vore schysstare mot alla att styra upp den biten först innan man skaffar barn, tycker jag är kasst.
Svar på tråden Unga mammor och mognad.