Bröllopsklänning
2:an, utan tvekan. Den är skuren under bysten och mer smickrande för en rund person. De andra blir bara stora maränger på dig, tror jag..
2:an, utan tvekan. Den är skuren under bysten och mer smickrande för en rund person. De andra blir bara stora maränger på dig, tror jag..
Jag hade valt något med täckta överarmar om jag var du.
Och en ganska rak klänning med en fin ringning upptill. Kanske en båtkrage eller så.
Det är inte snyggt att visa valkarna i ryggen.
Fullständigt omöjligt att säga vilken DU passar i utan att se dem på. Åk till en butik och prova liknande modeller, och som någon sagt redan, ta med en ärlig kompis.
Välj en modell som går in i midjan men inte är snäv över magen, det trollar bort dina kilon.
Har en väninna som beställde brudklänning från Kina men eftersom man inte kan prova den så satt den inget bra alls när hon fick den trots alla mått hon gett dem så hon fick ändå köpa en ny i Sverige. Så jag rekommenderar det inte.
glöm inte att kineser är små! Deras storlekar är inte alls som våra!!
en tjej som jobbat hos mig på mitt jobb beställde sin balklänning till student via kina och även om hon måttbeställde klänningen så passade den inte alls. Den var alldeles för liten och nätt. Det saknades kanske 2-3 cm åt alla håll och var jättetajt.
och det gäller också att man varken går ner eller upp i vikt när man väntar på sin klänning.. och alla vet ju vad bröllopsnerver och mensmage kan ställa till med..... det är ju inte säkert att du från början lämnar rätt mått...
den här hade jag när jag gifte mig, har ungefär dina mått.
http://www.marinadesign.se/product_info.php?products_id=1458
En viktig tanke om brudklänningar - lyd ett råd från en som varit gift två gånger.
Brudklänningar ser ALDRIG lika ut i verkligheten som på bild. Små detaljer som till synes ska gnistra och glimma och se fina ut kan i verkligheten se riktigt tacky och billigt ut. Och sitter detaljerna på fel ställe kan du plötsligt få valkar under armarna och det kan se ut som du har dubbla bröst om du har pärlor på bysten tex.
Så tänk dig NOGA för hur klänningen ser ut. Gå in på en riktig bröllopsbutik och titta på klänningarna hur dom ser ut. Prova en liknande klänning i butik och se hur den faktiskt sitter på dig.
Även såna saker som klänningens skärning kan få dig att se tjockare ut tex. Eller själva materialet kan få både dig och klänningen att se fel ut.