• Anonym (osäker)

Bröllopsklänning

Hej!

Jag ska gifta mig snart och tänkte beställa en klänning som de syr upp i Kina. Jag är kort och rund och vill helst kunna prova kläder innan jag bestämmer om de passar. Men nu går ju inte det så här kommer tre klänningar jag gillar men vilken tror ni passar en 156 cm lång och 100 kg tung tjej.

Thank you

http://matildasfest.noxshop.se/?category_id=50&item_id=LB0003
    http://matildasfest.noxshop.se/?category_id=67&item_id=ml0868
    http://www.matildasfest.com/?category_id=72&item_id=ml1265 

(det fick bli en quiz för jag vill vara anonym och man kunde inte skapa en vanlig omröstningstråd här) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 22:21
    Oj jag la visst inte in den fjärde =/

matildasfest.noxshop.se/&item_id=LB0039

Skriv om ni gillar den mer

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Bröllopsklänning
  • Anonym

2:an, utan tvekan. Den är skuren under bysten och mer smickrande för en rund person. De andra blir bara stora maränger på dig, tror jag..

• Shorona

Jag säger absolut inte 2:an. Den tror jag får en lite rundare person att se formlös ut. 1:an säger jag.

• Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2011-07-19 22:19:28 följande:
    Hej!

Jag ska gifta mig snart och tänkte beställa en klänning som de syr upp i Kina. Jag är kort och rund och vill helst kunna prova kläder innan jag bestämmer om de passar. Men nu går ju inte det så här kommer tre klänningar jag gillar men vilken tror ni passar en 156 cm lång och 100 kg tung tjej.

Thank you

matildasfest.noxshop.se/
    matildasfest.noxshop.se/
    www.matildasfest.com/ 

(det fick bli en quiz för jag vill vara anonym och man kunde inte skapa en vanlig omröstningstråd här) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 22:21
    Oj jag la visst inte in den fjärde =/

matildasfest.noxshop.se/

Skriv om ni gillar den mer
    Jag personligen skulle ha tagit den fjärde med korsettsnörning i ryggen!!!
    Min svägerska som fått många barn och som inte hade gjort sig av med ett enda gram av alla dessa graviditeter tills hon gifte sig valde en klänning utan minsta lilla korsettsnörning eller lyft av någonting så hon såg ut att vara gravid och brösten hängde verkligen bara. Hon tyckte säkert klänningen var jättefin och klänningen var jättefin. Men inte på henne, den satt verkligen inte bra. Hon hade behövt något man kunde snöra åt som höll in magen lite och lyfte brösten.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-19 22:28:56 följande:
    Jag personligen skulle ha tagit den fjärde med korsettsnörning i ryggen!!!
    Min svägerska som fått många barn och som inte hade gjort sig av med ett enda gram av alla dessa graviditeter tills hon gifte sig valde en klänning utan minsta lilla korsettsnörning eller lyft av någonting så hon såg ut att vara gravid och brösten hängde verkligen bara. Hon tyckte säkert klänningen var jättefin och klänningen var jättefin. Men inte på henne, den satt verkligen inte bra. Hon hade behövt något man kunde snöra åt som höll in magen lite och lyfte brösten.
    Fast korsettsnörningar i ryggen på överviktiga skapar ju bara en kassler-effekt.

Det är aldrig fint att ha åtsittande kläder över magen när man är stor.
  • Anonym

Jag hade valt något med täckta överarmar om jag var du.
    Och en ganska rak klänning med en fin ringning upptill. Kanske en båtkrage eller så.

Det är inte snyggt att visa valkarna i ryggen.

• Sylten

Jag är också kort och rund och hade en klänning som var draperad över magen och ner över höften när jag gifte mig vilket faktiskt fick flera kilon att "villas bort". Framifrån lite lik nr 4 men inte så mycekt broderier och sådant då det inte är min stil även om jag kan tycka att det är fint.

Jag har svårt att välja nån av dessa klänningar men mitt tips är ändå en draperad klänning. Åk till en butik tillsammans med nån ärlig kompis och prova olika modeller på innan du beställer.

Lycka till och hoppas att du får en underbar dag!

• Eleonor01

Jag har haft din kroppstyp eller vad jag ska kalla det. 163cm å 106kg. Har idag gått ner till 70kg. Jag provade sådana klänningar när jag vägde som mest men inget satt bra. Mitt råd e att inte beställa från annat land utan köpa ifrån nån butik här i Sverige som du kan prova i. Men om du nu ska beställa så tvåan tror jag du kommer se störst ut i men det e nog den som kommer passa bäst din kroppstyp.
    www.bluecrownfashion.com/
    Denna butiken var jag i å det fanns stora storlekar. Ett tips bara. E det till ditt bröllop så tulla inte på klänningen bara för det kanske blir billigare.
    Grattis förresten :) å lycka till

• Helle333
    Anonym skrev 2011-07-19 22:30:54 följande:
    Fast korsettsnörningar i ryggen på överviktiga skapar ju bara en kassler-effekt.

Det är aldrig fint att ha åtsittande kläder över magen när man är stor.
    Öh nej, inte om det är en bra korsett. Jag har sett tjejer i 140kg-klassen som fått midja och grejer då de haft en BRA korsett. SÅna där "korsetter" de säljer på HM, Lindes odyl ja då blir det kassler eftersom det är dåliga korsetter.
Svar på tråden Bröllopsklänning