• Anonym

Bröllopsklänning

2:an, utan tvekan. Den är skuren under bysten och mer smickrande för en rund person. De andra blir bara stora maränger på dig, tror jag..

• Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2011-07-19 22:19:28 följande:
    Hej!

Jag ska gifta mig snart och tänkte beställa en klänning som de syr upp i Kina. Jag är kort och rund och vill helst kunna prova kläder innan jag bestämmer om de passar. Men nu går ju inte det så här kommer tre klänningar jag gillar men vilken tror ni passar en 156 cm lång och 100 kg tung tjej.

Thank you

matildasfest.noxshop.se/
    matildasfest.noxshop.se/
    www.matildasfest.com/ 

(det fick bli en quiz för jag vill vara anonym och man kunde inte skapa en vanlig omröstningstråd här) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 22:21
    Oj jag la visst inte in den fjärde =/

matildasfest.noxshop.se/

Skriv om ni gillar den mer
    Jag personligen skulle ha tagit den fjärde med korsettsnörning i ryggen!!!
    Min svägerska som fått många barn och som inte hade gjort sig av med ett enda gram av alla dessa graviditeter tills hon gifte sig valde en klänning utan minsta lilla korsettsnörning eller lyft av någonting så hon såg ut att vara gravid och brösten hängde verkligen bara. Hon tyckte säkert klänningen var jättefin och klänningen var jättefin. Men inte på henne, den satt verkligen inte bra. Hon hade behövt något man kunde snöra åt som höll in magen lite och lyfte brösten.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-19 22:28:56 följande:
    Jag personligen skulle ha tagit den fjärde med korsettsnörning i ryggen!!!
    Min svägerska som fått många barn och som inte hade gjort sig av med ett enda gram av alla dessa graviditeter tills hon gifte sig valde en klänning utan minsta lilla korsettsnörning eller lyft av någonting så hon såg ut att vara gravid och brösten hängde verkligen bara. Hon tyckte säkert klänningen var jättefin och klänningen var jättefin. Men inte på henne, den satt verkligen inte bra. Hon hade behövt något man kunde snöra åt som höll in magen lite och lyfte brösten.
    Fast korsettsnörningar i ryggen på överviktiga skapar ju bara en kassler-effekt.

Det är aldrig fint att ha åtsittande kläder över magen när man är stor.
  • Anonym

Jag hade valt något med täckta överarmar om jag var du.
    Och en ganska rak klänning med en fin ringning upptill. Kanske en båtkrage eller så.

Det är inte snyggt att visa valkarna i ryggen.

• Anonym

Fullständigt omöjligt att säga vilken DU passar i utan att se dem på. Åk till en butik och prova liknande modeller, och som någon sagt redan, ta med en ärlig kompis.

• Anonym

Välj en modell som går in i midjan men inte är snäv över magen, det trollar bort dina kilon.

• Anonym

Har en väninna som beställde brudklänning från Kina men eftersom man inte kan prova den så satt den inget bra alls när hon fick den trots alla mått hon gett dem så hon fick ändå köpa en ny i Sverige. Så jag rekommenderar det inte. 

• Anonym

glöm inte att kineser är små!  Deras storlekar är inte alls som våra!!

en tjej som jobbat hos mig på mitt jobb beställde sin balklänning till student via kina och även om hon måttbeställde klänningen så passade den inte alls. Den var alldeles för liten och nätt. Det saknades kanske 2-3 cm åt alla håll och var jättetajt.

och det gäller också att man varken går ner eller upp i vikt när man väntar på sin klänning.. och alla vet ju vad bröllopsnerver och mensmage kan ställa till med.....  det är ju inte säkert att du från början lämnar rätt mått...    

• Anonym

En viktig tanke om brudklänningar - lyd ett råd från en som varit gift två gånger.

Brudklänningar ser ALDRIG lika ut i verkligheten som på bild.  Små detaljer som till synes ska gnistra och glimma och se fina ut kan i verkligheten se riktigt tacky och billigt ut. Och sitter detaljerna på fel ställe kan du  plötsligt få valkar under armarna och det kan se ut som du har dubbla bröst om du har pärlor på bysten tex.

Så tänk dig NOGA för hur klänningen ser ut.  Gå in på en riktig bröllopsbutik och titta på klänningarna hur dom ser ut. Prova en liknande klänning i butik och se hur den faktiskt sitter på dig.

Även såna saker som klänningens skärning kan få dig att se tjockare ut tex.  Eller själva materialet kan få både dig och klänningen att se fel ut.         

Svar på tråden Bröllopsklänning