Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!

smultronrosa skrev 2012-01-16 22:24:56 följande:
    Min dotter är snart 14 mån och problemet kvarstår, har väl funnit mig lite i det, hon älskar fortfarande att mysa med bröstet och är jag hemma kvällstid blir det ofta så, har börjat jobba nu och det drar igång på allvar nu i v och det är mkt kvällar, kom just hem fr jobbet och hon sover gott i sin säng efter att hennes pappa nattat, så jag tror det kommer lösa sig men hade nog inte tänkt att det skulle vara såhär ännu ;) Hon vaknar dock fortf flera ggr per natt och är ledsen och vill inte alls somna om i sin egen säng..

Men vänner, det är helt normalt i den åldern . Ett tips. Ställ en vanlig säng i kloss med er dubbelsäng som hon sover i. Hon får sällskap, kan känna din eller sin pappas närhet (beroende på vems sida sängen står) och lätt rull/krypa intill när hon behöver och somna om. Lätt för er också att eventuellet bara puffa tillbaka lite lätt när hon somnat om ni vill ha utrymme.
  • Flickan och kråkan
    smultronrosa skrev 2012-01-17 21:03:05 följande:
    Frösöblomster: borde nog pröva det! Tyvärr kan man inte fälla ner spjälsängskanten så långt på vår men får väl hitta annat sätt.. Låter ju bra iaf :)

Vi har aldrig haft spälsängar till något av våra barn. De har sovit mellan oss tills de varit sådär halvåret, sedan har de fått en vanlig säng som vi ställt i kloss med vår dubbelsäng. Skaffa en vanlig 90-säng och skjut alltihopa mot en vägg.
Svar på tråden somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!