Inlägg från: josefina73 |Visa alla inlägg
  • josefina73

somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!

Har exakt samma problem. Dottern är nu 10 1/2 månad och jag känner att det börjar bli outhärdligt. Jag vill helst sluta amma också då hon är så stor nu och jag tycker att det är dags. Hon har också mycket tänder (ajajaj säger jag bara!!)
    Jag börjar även jobba ganska snart och paniken börjar nu så smått komma då jag inte vet hur jag ska orka det efter att aldrig få sova mer än 1 1/2-2 timma i sträck... Nattsnuttandet är oerhört jobbigt nu (hon vaknar ca 5-6 ggr per natt och det är bara bröstet som hon vill ha då). Hon vägrar napp (tog den förut men totalvägrar sedan någon vecka tillbaka), flaska med ersättning tar hon bara på dagen och ej på natten (puttar bort den och blir arg). Välling dricker hon ej. Gråter bara om hennes pappa går till henne.

Sedan någon vecka tillbaka har vi fått henne att sova i egen säng i vårt rum, hon vaknar dock fortfarande ofta men skönt att inte ha henne sparkandes bredvid sig. Men det blir såklart jobbigare att behöva lyfta upp henne varje gång än att bara ligga bredvid.

För oss har amningen funkat kanon sedan dag ett (underbart), jag har älskat att amma och det har varit den bästa och mysigaste stunden på dagen. Är därför oerhört rädd för att få en negativ upplevelse till ammandet om inte detta blir bättre snart!

Alla säger att hon växer ifrån det (tveksamt..;)), och jag ÖNSKAR att någon berättat för mig innan jag fick barn att låt inte ditt barn somna vid bröstet!

Förresten skönt att 5-min metoden funkar för vissa men jag har testat och vägrar låta min skatt skrika och gråta sig hulkandes till sömns.

Tips på att sluta amma mottages gärna!!

• josefina73

Soophie, förstår vad du menar med att man skuldbelägger sig själv. Det är jobbigt. Försöker att ignorera tankarna men nattningen finns ju i huvudet hela tiden med hur man ska gå tillväga.

Förresten har läst somna utan gråt men vet inte om den funkar på oss då min tjej kan somna själv, hon gör det alltid men ska snutta precis INNAN hon somnar.

• josefina73

Chardonnay, nä jag tror faktiskt inte heller att BVC rekommenderar nåt som är skadligt. Jag vill lita på dom.
    Däremot så kändes det inte rätt för oss, eftersom vår dotter var helt förstörd när vi testade och kräktes nästan av all gråt. Men jag är jätteglad över att det löste sig så bra för er.

• josefina73

Soophie, hur går det.?

Själv läser jag just nu om boken "Somna utan gråt" och ska nog gå efter den i några veckor för att se om den funkar.

Svar på tråden somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!