• cosinus

somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!

Jag har aldrig sövt mina barn med bröstet men jag har däremot slutat nattamma två av barnen i den åldern och de kan vara duktigt förbannade, de vet ju vad de vill i den åldern.

Vill du sluta amma helt på natten? Jag tänker att det kanske är lika bra att ta hela den fighten i en gång om du känner dig trygg med att hon får i sig nog med mat i övrigt.

Vi har iaf gjort så att sambon tagit barnet ett tag under den här perioden. Det har tagit 1 riktigt jobbig natt och sen 1-2 till men sen har barnet sovit som en liten gris utan att amma. Jag har kunnat börja sova med barnet igen efter ungefär 2 veckor, då har det glömt att man kan käka nattetid. Jag har däremot fortsatt amma på dagen men varit väldans noga med att inte amma i sängen efter att jag tagit bort nattamningen. Vi stiger upp och morgonammar ist och så kvällsammar vi i soffan innan läggning. Numera händer det att hon somnar vid kvällsamningen men då är det bara att lägga över henne i sin säng. (hon är 1 år nu)

Om bebisen är inställd på att den vill amma så brukar det gå bättre för pappan där det s a s inte är ett alternativ. T o m så här små barn brukar inse sin fars begränsningar men nog brukar de vara rätt upprörda i början. Jag har dock inget problem med arga bebisar så länge pappan finns till hands.

Svar på tråden somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!