somnar inte utan bröstet, håller på att bli tokig, hjälp mig!
hade EXAKT samma problem med mitt andra barn, hon somnade inte själv förrän runt 1år. Det var faktiskt otroligt jobbigt, speciellt eftersom jag jobbar kvällar och därför var tvungen förlänga min föräldraledighet. Sambon provade i några dagar- men hon skrek i TIMMAR. ingen av oss stod ut.
Vi gjorde såhär; en redig portion gröt och mycket vatten innan sovdags. vi upptäckte att vi kunde gunga henne i bilbarnstolen i vardagsrummet- det somnade hon utav. sen kunde vi försiktigt flytta över henne när hon sovit en stund. men som sagt, vi hade provat detta flera månader- men hon blev nog inte redo förrän hon var 10månader ungefär.
Jag vet precis hur kvävd man känner sig, instängd och misslyckad (så kände iaf jag mig). Kunde aldrig gå på bio på kvällen eller ta ett glas vin med mina vänner. Knappt ta en kvällspromenad då hon skulle snutta flera timmar på kvällen..... MEN såhär i efterhand så vet jag ju att det bara är en tidsfråga, och de extra 1-2 månaderna du får bita ihop nu kommer du (tro det eller ej!) sakna när det är över. de blir stora så fort och vad är väl ett år egentligen? kram till dig