Inlägg från: MammaMia88 |Visa alla inlägg
  • MammaMia88

Hur länge gav ni modersmjölkersättning?

5-6 månader tror jag, bytte till välling då istället eftersom ersättning inte riktigt mättade henne även om hon fick både gröt och såna saker.

• MammaMia88
    Finesse skrev 2011-07-15 16:37:45 följande:
    Oj 5-6 månader.. min son är 4½ och äter ALLA mål ersättning.. kan inte få honom smakisar.. 

Visst vet ni att det är max 3 mål välling OCH gröt per dag.. (annars blir det för mkt gluten) 
    Har jag aldrig ens hört talas om Även om det är så, så har det iallafall inte påverkat min dotters mage på nåt sätt, man börjar ju liksom långsamt

Har du testat att göra lite barnmat själv? som tex, puréade frukter och så..? (inte jordgubbar och såna frukter...) 
    Banan brukar vara populärt...Kräks 
  • MammaMia88
    Finesse skrev 2011-07-15 16:46:01 följande:
    Ja vi har testat många olika saker till honom allt är blä...

Hur vet du det? Det är ju glutenallergi som kan komma längre fram.. Visste du att Sverige har hög procent på glutenallergi.. och är nästan det enda land som ger välling?

Förvisso, men glutenallergi kan ju komma i vuxen ålder också oavsett om man har fått "för mycket" gluten eller ej Och nu är hon 4, så hon dricker inte välling sedan lääääänge tillbaka. Dessutom, när dem blir lite "äldre" så får dem ju gärna mackor och sådant med gluten i också...

Jag gav hellre lite för mycket välling och gröt än att låta min dotter skrika av hunger... DET hade ju varit ren barnmisshandel! Dessutom är det så pass länge sedan nu att jag faktiskt inte kommer ihåg exakt hur ofta hon fick det, hmm....
    välling på morgonen, sen somnade hon om, gröt till frukost (och mjölk till det när hon var 10-12månader eller så)....sen kommer jag inte alls ihåg vad hon fick under dagen... Man glömmer tyvärr sånt med tiden.
Svar på tråden Hur länge gav ni modersmjölkersättning?