Hur länge gav ni modersmjölkersättning?
Hur länge gav ni modersmjölks ersättning?
Hur länge gav ni modersmjölks ersättning?
Hon var över året när vi slutade. Jag minns inte exakt ålder men röstade på 14-15 månader för jag tror det kan ha varit då.
jag slutade när hon var ca 10 månader, men efter två månader med fyra förstoppningar började jag igen, och nu är hon bra i magen. Hon är 14 månader nu. KOmmer få iaf över sommaren.
Sonen är nyss fyllda 1 och han kommer få ersättning en gång om dagen ett tag till.
Har precis gått över till välling för min son. Han är 17 månader. Dock ammar jag honom 1-3 grr per dygn också. Annars hade jag säkert fortsatt med ersättning upp till 2-årsåldern som det rekommenderas.
9 månader, då var hon helt enkelt inte intresserad av flaskan längre..
Första barnet fick ersättning till 8-9 månaders ålder och andra barnet till drygt 1 års ålder.
Eftersom min dotter vägrat vällning så har vi fortsatt att ge ersättning på morgonen. Eftersom hon börjar så tidigt på dagis så åker hon inte dit med tom mage. Plus att det är riktigt bra att ha som nu när hon är magsjuk, lite ersättning är där ju mer näring i än vatten
Tösen blev två i mars och vi kommer fortsätta ge flaska på morgonen så länge som hon vill ha.
Slutade när tredje sonen va 5 månder då han fick välling. Nu e han 7 mån. Första va 5 månder och andra var 6 mån
5-6 månader tror jag, bytte till välling då istället eftersom ersättning inte riktigt mättade henne även om hon fick både gröt och såna saker.
5-6mån rösta jag på. Då hade vi bytt alla mål på dagen + att de åt välling morgon & kväll..