Hur länge gav ni modersmjölkersättning?
Hur länge gav ni modersmjölks ersättning?
Hur länge gav ni modersmjölks ersättning?
12-13 ungefär, hon slutade amma när hon var 7 månader (eller 9) och eftersom ersättning och välling inte är samma sak började jag ge henne ersättning. Gröt fick hon ju redan, så välling behövdes inte.
Min son är sju månader snart och får fortfarande ersättning vid läggdags, natt och tidig morgon.
Oj 5-6 månader.. min son är 4½ och äter ALLA mål ersättning.. kan inte få honom smakisar..
Visst vet ni att det är max 3 mål välling OCH gröt per dag.. (annars blir det för mkt gluten)
Sonen är 19 mån och dricker 2 flaskor med NAN 2 varje dag.
Hedda var 2 år när vi slutade helt o hållet.
Runt 8-9-månader tror jag... eller var det tidigare? Sonen älskar mat och välling och jag veeeet att välling inte ersätter ersättning men han blev ledsen och ville inte äta om det var ersättning i flaskan och åt massa om det var välling. Så det kändes taskigt att fortsätta "tvinga i" honom ersättning. Dottern vägrade bröstet (och flaskan!) när hon var 7 månader. Mina barn har föredragit mat helt enkelt :)
Skruttan var strax över 2 år när hon själv valde att sluta med ersättning. Samtidigt slutade hon med vällingen också. Det var i samma veva som lillebror började med sin flaska så hon ansåg väl då att det där var nåt för bebisar
Fram till dess fick hon en flaska ersättning då och då som mellis eller när middagen kanske blev försenad.
Jag lär sluta amma sonen någongång mellan 6-12 månader och då ska jag gå över till ersättning istället och det ska han få äta så länge han vill.
Ammade mellandottern i 2 år så då är det logisk att ge ersättning minst lika länge också.
Med första dottern så visste jag inte bättre så där bytte jag amningen mot vällingflaskan när hon var 6 månader.
Hon fick ersättning till 8 månader ungefär. Helt till fyra månader, nästan inget efter sju.