Ultima skrev 2011-07-14 16:35:29 följande:
Be din bm skicka en remiss för aurora-samtal. De som jobbar med aurora är vana vid att handskas med rädsla och kan hjälpa dig med att t.ex prata igenom förlossningen, vad som hände och hur man kan göra för att det skall bli bättre nästa gång. Du kan även få besöka tidigare förlossnings-bm för samtal om vad som hände då, besöka förlossningen om det skulle kännas bättre.
De kan skriva in i din journal ev önskemål, behov och rädslor etc. så att detta kan tas hänsyn till vid kommande förlossning. Även din BM kan vara tydlig med sånt i journalen så att personalen på BB vet vad som hänt och så då det är dags för nästa....
Jag hade ett brev med mig till min första förlossning, och det verkar dom ju knappast bry sej om. Usch..... Hela tiden från det att jag blev igångsatt tills vår dotter var ute var rena skämtet.. Så jäkla nonchalant personal... Ingen coachning alls, ingen som fattade att jag hade piiiiinvärkar och öppnades snabbt efter igångsättnings gelen ( dom trodde jag skulle få nått å sova på och kanske föda dan därpå eller senare..) , ingen lustgas ens förrän efter 4 (!!!) timmars plåga med HEMSKA värkar varannan minut.... Ett jääävla tjöt om att jag skulle bada , upp och gå osv bara.... Sen när jag bad å bönade om epiduralbedövning så tog det en hel evighet innan dom kom till skott, och när dom skulle sätta i nålen fick jag värkar hela tiden och blev jätte orolig att dom skulle sticka fel, och sa det åxå. Då skrattade dom bakom ryggen på mej!!!! ( min sambo blev jäkligt sur på det..) Sen när dom väl satt den så var jag redan öppen 8 cm.... Och när jag då fick krystvärkar så skrattade dom bara å sa -näääe, det kan du inte ha än du är inte helt öppen än... Och så skulle dom gå på rast!!?? Men en snäll elev stannade hos mig till slut.... dom andra gick......
Sen stannade allt av, det blev kaos. hjärtljud sjönk, folk strömmade in.. klipp och sugklocka blev det till slut
Har aldrig kännt mej så utlämmnad och nonchalerad.. fy faan....