MammaMia88 skrev 2011-08-12 09:13:43 följande:
Vad fiiiint....! Måste varit massa pysslande jämfört med att bara göra fyrkanter
Jadu, båda alternativen låter ju bra, frågan är väl vilket som blir enklast? Och ska ju helst inte bli för varmt heller i och med att du ska ha den i barnvagnen...
Jo, det är ett pyssel eftersom man först måste "klä" plastbitarna, sedan sy ihop dem. Men jag har haft foglossning, så jag har varit parkerad i soffan några månader
Enklast blir det nog med "ludd", och det är nog det det lutar åt också, bomullstäcken har en tendens att bli så hårda, och dessutom kommer det här täcket främst användas på vintern.
spontaneous86 skrev 2011-08-12 09:12:23 följande:
Jättefin tycker jag, önskar jag hade tålamod till det. Men har fått för mig att jag skulle vilja göra ett överkast till dottern jag redan har. Men det får bli när jag samlar på mig lite mer tygbitar sen får man väl köpa ett bastyg sen till basida och ev. kanterna. Det är ju till en 80 säng så det blir ju stort :)
Tack
Det är roligt att göra, men när man är klar så är man ganska less, så jag gissar att det dröjer ett tag innan jag börjar på ett nytt.