Jeena skrev 2011-08-09 17:03:11 följande:
Ah sorry, jag som inte läser tillräckligt noga.
Hur gjorde du då? Typ som att madrassen i mönstret bara var enkel-typ och en lös madrass att lägga i med fodral på eller hur fick du till rätt form på kanten om den inte var fastsydd i madrassen?
Har inte kollat den länken som senast lades in, men de är ju rätt lika allihop. Jag sydde ett fodral till madrassen, ett par centimeter för stort hela vägen runt om. Det stängdes med tryckknappar. Den bit som var för stor sydde jag som en kant från rätsidan och längs hela kanten hade jag sen tryckknappar som själva "kuddkanten" på babynestet fästes i. Den är ju i princip bara en lång korv med snöret i kanalen upptill. Så mittemot kanalen gjorde jag en lika bred kant som runt madrassen med andra delen av tryckknapparna. Kanten stoppade jag med gamla kuddar och den funkar att tvätta som den är.
Skulle kunna fixa bilder, men inte idag då jag inte är på samma ort som babynestet.
Blir kanske lite mer jobb med alla tryckknappar framförallt, men tyckte det var väldigt behändigt att kunna dela och slänga i tvättmaskinen