• carooo

Syjunta för gravida!

Ahhh... nu har symaskinen gått på högvarv igen: Fodral till amningskudde, vimplar, babynest, kudde och överdrag till fotpall har det blivit under helgen och veckan!

Pimpim85: Jättesöt liten vagn!!  

• carooo

Hur går det med stickande, virkandet och pysslandet?

Här har det stått still några dagar men har köpt ett skötbord på blocket för en hundring (IKEA:s Sniglar) som fått lite ny färg och ska piffas till lite. Någon som gjort liknande som kan inspirera? Ett spjälsängsskydd har det också blivit, köpte en beg spjälsäng och fick spälskydd på köpet som jag slaktat och bytt tyg på + bättrat på passformen. 

• carooo

MammaMia88 skrev 2011-10-01 12:00:48 följande:
    Vad smart (och fint!) med knappar istället för band! Ingen risk att den flyttar sig Snor nog den idén Fast å andra sidan är inte spjälsängsskyddet jag gjorde särskilt högt...hm...får luska på det
    Spjälsängsskyddet blev riktigt bra... Helgens projekt blev matchande sängmobil till. Har köpt en ställning till mobilen men den var för lång så den fick hänga i fönstret istället. Så i det slutade med två olika mobiler, en till sängen och en till fönstret... (Den andra mobilen finns i bloggen...)
  • carooo
    82nyfiken skrev 2011-10-10 12:20:09 följande:
    Babyland (eller numera Barnens hus) har olika ställningar
    Jeena skrev 2011-10-10 09:17:24 följande:
    Vilken söt uggla!!!!

Har tappat inspirationen helt o hållet här tyvärr.. har vart så mycket med sjukhusbesök o grejjer så det har inte blvit något syande av alls.. Rynkar på näsan

Nån som har några mer praktiska idéer liggandes på lut??

Och förresten, vart köper ni ställningar till mobiler någonstans?
    Jag köpte från dodde.se... De hade lite olika ställningar, både i plast och trä.
  • carooo
    Littorina skrev 2011-10-11 12:54:35 följande:
    Är här och kikar ibland, ni gör så mycket fint!

Vaxduk hade jag inte velat sy i vare sig för hand eller på maskin... På våran skötbädd (köpt) är det som vaxat tyg eller textilvaxduk kallar Stoff & Stil det. Det är inte lika stelt som vaxduk. Det är sydda sömmar. Har aldrig varit med om att skummgummit blvit blött och Nr1 var en riktig skötbordskissare! Överdraget går att ta av och köra i tvättmaksin. Jag hade alltid hadduk på. Näckten från Ikea. 3 kr styck. Har måååånga. Blev dom för äckliga slängde jag dom direkt istället för att tvätta...

Jag bytte tyg på den skötbädden vi fick ärva... Dessutom passade den inte till IKEA:s sniglarskötbord (för bred) så fick även skära bort lite skumgummi på bredden. Köpte sen ett tyg av texilvaxduk och sydde samtidigt på en dragkedja så att det lätt går att ta av och tvätta. Tyget känns som tyg fast det är vattenavvisande. Kommer också att ha någon handduk eller liknande under.

• carooo

Roligt med lite fart i tråden!
    Åhhh jag vill också kunna sticka! Så fina saker alla gör... Men får nog hålla mig till symaskinen ett tag till Skrattande
    Projektet som jag sysslat med i helgen och lite i veckan har dock inte så mycket med en symaskinen att göra, men däremot slipmaskin, sticksåg, färg och skruvar. Vet att detta är en "sytråd" egentligen men bidrar med lite "trä"den här gången... (ni känner säkert till orginalen från kast van een huis) 

• carooo

Nu var det länge sedan det hände något nytt i tråden så tar och slänger upp en bild på ett överkast som jag sydde i helgen till bebisens spjälsäng. Den kommer ju att sova hos oss den första tiden, eller i sin lilla spjälsäng (babycrib) som vi har bredvid sängen, så det tar ju ett tag innan den kommer att använda stora spjälsängen och därför passade jag på att sy ett fint överkast. Annars kanske just överkast till spjälsäng känns lite onödigt - men fint blev det! Skrattande

• carooo
    Fixarfia skrev 2011-11-19 18:23:15 följande:
    Caroo! Jag kollade lite på din blogg och blev verkligen jätteinspirerad av ert barnrum! Garderoben med husfasad-dörr var ju hur snygg som helst! Risken är ganska stor att jag härmar dig! ;)
    Härma på bara Skrattande!!
Svar på tråden Syjunta för gravida!