• carooo

Syjunta för gravida!

Åh jag vill också sätta ingåg och sy, ska bara göra RUL som är om 1½ v och att allt är ok. Än så länge har jag bara fållat upp några mammabyxor, inte lika kul - men det är väldigt inspirerande att se alla fina bilder ni lägger upp. Mitt första projekt blir nog ett lapptäcke. Såg också en tjej som sydde egna mobiler, att ha på vagn osv! Så söta var dom!

Däremot har jag pysslat ihop ett eget gravidhalsband (bola)... den finns här http://hejsmycken.blogspot.com/2011/08/anglaplinga.html

Återkommer om någon vecka förhopnningsvis!

• carooo
    MammaMia88 skrev 2011-08-10 13:42:54 följande:
    Vill med ha en bola..! Hehe Men känns inte lönt att skaffa ett när jag inte ens gillar att bära smycken/halsband.
    Men den var jättefin! Hur gör du dem? Menar, var får du tag i själva kulan?  
    Roligt att du tyckte om det! Kulan köper jag från en butik på nätet, liksa så materialen. Skrattande
  • carooo

Blir superinspirerad av alla er syverk! Så himla fint!!

Så äntligen har jag tagit mig iväg till både Panduro (som nyss öppnat här i stan *yeeeeejjjjjj*) och tygaffären och köpt på mig en massa tyg, band och söta knappar. Så igår klippte jag till ett antal bitar som ska bli lapptäcke. Klippte å klippte och insåg att det skulle bli lite väl stort, så det får bli två täcken/filtar istället i turkost och brunt och sedan ljusblått och grått... Resultatet kommer efter helgen förhopningsvis Skrattande Hade släktbesök i helgen och la en lång önskelista på stickade kläder... kan ju tyvärr inte sticka själv, men är grymt glad att gammelfarmor ställer upp!

• carooo
    amorosa skrev 2011-09-03 14:19:29 följande:

caroo: åh, vad gulligt! Vad har du använt på baksidan?

Jag har äntligen gjort klart mitt första verk, en gravid-/amningskudde. Var lite klurigt med dragkedjan, och det blev väl sådär bra. Men det ser man inte så bra, så man behöver ju inte kolla så noga. Lite svårt att stoppa in innerkudden också, men det gick till slut. Jag har iaf sytt den själv, och det är ju roligt!

Jag använde en liten tjockare fleccefilt till baksidan... och idag har jag varit på ikea och köpt ett täcke för 40 kr som jag ska stoppa en annan filt med som blir nästa projekt...
  • carooo

Måste ju dela med mig av mitt "fynd"... Tänkte att jag skulle ge mig på att göra en egen babymobil men har funderat fram och tillbaka hur man skulle konstruera själva ställningen. Har funderat på både ståltrådar och rundstavar i trä och analyserat en hel del olika mobiler. Men..... så hittade jag denna finurliga ställning som just är avsedd för att göra sin egna babymobil. Den finns på www.modelmini.se. Sen har den små nypor längst ner så man kan ju lätt byta ut och ändra mobilen. Tänkte att det säkert fanns mer pysselsugna som funderat på att göra sin egna babymobil.

• carooo
    82nyfiken skrev 2011-09-06 18:42:07 följande:
    Tack för tipset! Får se om det blir nästa projekt., eller om bebisen hinner komma först
    Det tar ett tag innan vår kommer (januari) så har ju lite tid på mig att pyssla ihop saker. Är helt manisk med symaskinen just nu och i helgen knåpade jag ihop ännu en filt (lite tjockare med täcke i) som är bra att ha på golvet och nu i kväll blev det en mjukis "lektärning" med en massa "flärpar" av sammet och siden band... 
  • carooo

I kväll blev det en mjuk liten dinosaurie i brun plysch med en massa band i olika färger och material som får vara "taggar" på ryggen.. 

Flisan79: vilken fin babymobil du gjort. Ska kolla på jysk om de har ställningen till sängen kvar - smart idé! 
  • carooo

Ikväll blev det en babyskallra sydd! Köpte de största bjällrorna som finns på Panduro och stoppade giraffen ordentligt så det inte blir några vassa eller hårda kanter för små barngommar/tänder. 

• carooo
    Xina skrev 2011-09-16 23:05:39 följande:
    Åh, var hittar du gummiringar o spännen? Jag har köpt band men inte kommit längre med min napphållare..
    Jag köpte nappringar på lilofant.se - finns i en massa färger där! Och hållare, typ hängselhållare hittade jag på Stylishmom.se ...
Svar på tråden Syjunta för gravida!