Inlägg från: MammaMia88 |Visa alla inlägg
  • MammaMia88

Syjunta för gravida!

Safireee skrev 2011-08-12 17:11:41 följande:
    Jag gjorde från ett mönster ur boken Sy till småbarnen (www.bokus.com/bok/9789153420927/sy-till-smaba.../), fast det blev tryckknappar istället för dragkedja. Den har vindtyg och är fodrad med fleece. Jag letade efter overaller i vindtyg att köpa men hittade bara en massa mysoveraller och fleeceoveraller och det var inte så praktiskt i januari-mars när jag bar i sele/sjal. 

Fick dock sy ut overallens ben och ärmar med kilar för Molly var så tjock och go!  

Vad fin! Undrar vart man kan få tag i vindtyg nånstans...Fast visserligen så brukar inte precis nyfödda vara ute och klampa i snön eller knappt ens vara utanför vagnen för min del Kanske räcker med nåt tjockare tyg som andas men samtidigt håller värmen bra?

Du skulle sett min Sandie när hon var bebi, jösses...när hon var 3-4 månader så trodde folk att hon var MINST 6 månader gammal för hon var så stor och knubbig Nu vid 4 års ålder så är hon lång och spinkig Obestämd Undrar hur den här bebisen kommer se ut, är SÅ nyfiken...
  • MammaMia88
    Elsa o jag skrev 2011-08-12 21:55:59 följande:
    Idag blev äntligen skötbädden till skötbordet färdig, inte så avancerat med tanke på vad ni andra i tråden sysslar med, men ändå . Glad Det var svårare att sy i plastad frotté än jag trodde eftersom den är så elastisk. Men men, här är resultatet. Bädden består av stolsdyneskumgummi klätt i plastad frotté och ett löstagbart fodral av vaxduk.

Tänkte komplettera bordet med vita korgar klädda med samma vaxduk invändigt. Men jag har inte hitta några i rätt storlek ännu. Någon som har förslag på var man kan få tag på enkla, vita flätade korgar?
    Vaf****n, vaxduk! Har hela tiden gått och funderat på vad man kan använda till skötbädden Skrikandes

Skyller "korkigheten" på graviditeten jag....

Enkla, flätade korgar...hm, kan finnas lite varstans tror jag. Rusta, Eko (om ni har det där), kanske IKEA.... 
  • MammaMia88
    Elsa o jag skrev 2011-08-13 09:19:25 följande:
    Fick tipset här på FL Glad. Jag använde sån som inte är jätteblank utan mer som ett vanligt tyg som inte absorberar vatten, om du förstår hur jag menar. Köpte den på Jysks sommarrea för 50 kr/m.

Tack för tipsen! IKEA har jag tittat på, men deras korgar är för små. Har hittat en på Jysk som var i alldeles rätt storlek, men den fanns bara i svart och mörkbrunt och jag orkar inte måla om dem. Fortsätter att leta vidare.
    Rusta har, fast är inte säker på vilken storlek du vill ha ju

http://www.rusta.se/forvaringskorg_flatad_27x16x17_p95601131.html 
  • MammaMia88

Är lite osäker på om jag ska göra ett babynest eller inte, risken finns ju att katten kanske går och lägger sig där istället

• MammaMia88
    Jeena skrev 2011-08-13 12:59:19 följande:
    Du får göra två!! En till dom vad. Tungan ute
    Haha, har jag knappt ens tänkt på, ett babynest påminner ju faktiskt lite om en kattsäng Fast jag har en ganska stor katt, så han får nog inte plats i den ändå
  • MammaMia88
    Jeena skrev 2011-08-16 22:24:54 följande:
    Nästa projekt som blev klart.. Ska föreställa en blöjautomat.. hihi.. Sydde enligt denna beskrivningen gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/08/bljau..., känns som det blev väldigt stort men så ska det kanske vara. Har ju iksom ingen aning om hur stor plats blöjor tar.. hehe.. Blev en liten påse till våtservettsburken också.. Skrattande
    Nu är det bara projekt ammningskudde kvar på listan (som det ser ut nu, mer tips någon??), var tvungen att åka o köpa nytt tyg då det jag hade tänkt mig inte räckte. Typiskt!!!

Istället för galge så kommer jag nog sy så den kan hänga på skötbordet som har en ganska hög, snidad, kant Fast fattar inte riktigt hur blöjautomaten fungerar?  
  • MammaMia88
    Jeena skrev 2011-08-17 18:33:15 följande:
    Hehe.. nä jag var fundersam först oxå. E ju egentligen bara en påse, fast med hård botten och öppningen framåt. Antar att man staplar blöjorna därinne och sen bara sticker in handen och tar den översta.  E ju inget speciellt egentligen men bra mycket trevligare än att bara ha en plastpåse stående på golvet iaf. Tungan ute
    Definitivt! Känns prydligare också, och så behöver man inte "bråka" med det undre lagret blöjor alltid heller...haha! 
  • MammaMia88
    Cornellia skrev 2011-08-22 05:35:47 följande:
    Inatt har jag sytt en jacka i storlek 62, den blev faktiskt riktigt bra (om man får säga så om sina egna alster). Tygerna är en gammal golftröja, en gammal t-shirt och lite spill.

Imorgon natt får det bli tillhörande byxor.
    Jättefint! Tyvärr så är orange den absolut fulaste färg jag vet...men som tur är så är smaken som baken
Svar på tråden Syjunta för gravida!