Förskoleklass: Upprop HT 2011
Min 05:or är näst yngst av 31 barn fördelat på två klasser. Hon kommer "utifrån" då hon inte gått på förskola i byn, men det ska inte bli några problem. Några har gått i byn, några i stan och några hos dagmamma.
Jag tycker inte alls att hon är mindre och kan mindre än andra 05:or. Hålla koll på sina prylar och göra det hon ska fanns det 04:or som var sämre på på förskolan förra året .
Däremot det där med mobbning får vi ha koll på. Dottern har inte brytt sig om vad någon tyckt om hennes val hitintills. Tex tänker hon ha din Blixtenryggsäck som skolväska och den en Disney Princess pennskrin. Hon vill köpa en nya gympapåse, får se vad det blir för modell. Kommer hon hem och är hysterisk över att något är "fel" modell får vi ta det då.
Hon ska få köpa lite nya kläder också. Även där kommer det bli allt från rosa med gulliga katter eller svart med flames. När hon skulle börja på gympa för ett år sedan var det inte lönt att köpa såna rosa fluffiga gympakläder, hon hade ju t-shirt och shorts hemma .
Hur långa dagar ska er barn gå? Tilde kommer gå 7-8.20 på fritids, skola 8.20-14.20 mån samt ons-fre. Tisdagar blir det till 13.10. De går så långa dagar för att skolbussen går bara en gång från byn ut på landet. Alltså går Fklassen lika länge som sexorna...
Jag tänker låta henne gå på fritids till 15.00 och hämta henne direkt på tisdagarna.
Vi ska på föräldramöte den 16:e och sen är det upprop den 17:e. Skulle vara kul att veta lite innan vad de behöver för prylar.