Triple Trouble skrev 2011-07-28 12:26:51 följande:
M med stjärnor, hur många kommer de vara i hennes klass?
11 som ovan låter ju som en dröm jämfört
Med 32!! Visseligen två grupper men.
Jag har börjat du fundera lite på mobbing, min man tror jag är galen, men jag läser barn och människor bra och jag har sett tendenser till att en större grupp av tjejer kommer bli till problem mot de andra. Nu ska man ju inte måla fan på väggen, men tjejer kan vara så elaka. De har haft snack om detta på förskolan för att förebygga men i skolan är fröknarna inte ens med på rasterna och det är tydligen många föräldrar som har äldre barn som har klagat på att personalen är oangagerad. Samt att olyckor skett. Min lilla skrutt som
är världens snällaste, osäker, jag är så orolig att hon kommer känna sig rädd.
23 om jag minns rätt.
Två klasser ungefär lika tora tror jag.
Hon har inte gått på förskola som hör till den här skolan utan kommer utifrån.
Hon har gått på femårsgrupp på skolan vi tillhör, fruktansvärt, men det har gjort henne rätt tuff.
Lilla A har dessutom två systrar som är 1 respektive 3 år äldre än henne så hon är hårt skolad fårn scratch;)
Hoppas verligen att även skolan ser problemet med de här barnen och lyckas förebygga ev mobbing.
Antar att de har någon personal ute på rasterna. Be ditt barn hålla sig i närheten av dessa. Funkar det inte så byt skola, det är ett bättre alternativ än att vara kvar och lida.
Lycka till!!!!