Inlägg från: Triple Trouble |Visa alla inlägg
  • Triple Trouble

Förskoleklass: Upprop HT 2011

Hjälp, jag är livrädd, min dotter är yngst i klassen av 32 st, två grupper och alla har äldre syskon så de är lite modigare. Dock kan min dotter läsa och skriva så det känns tryggt på något konstigt sätt... Min dotter kommer precis vara 5 år och 8 månader vid start.

• Triple Trouble

M med stjärnor, hur många kommer de vara i hennes klass?

11 som ovan låter ju som en dröm jämfört
    Med 32!! Visseligen två grupper men.

Jag har börjat du fundera lite på mobbing, min man tror jag är galen, men jag läser barn och människor bra och jag har sett tendenser till att en större grupp av tjejer kommer bli till problem mot de andra. Nu ska man ju inte måla fan på väggen, men tjejer kan vara så elaka. De har haft snack om detta på förskolan för att förebygga men i skolan är fröknarna inte ens med på rasterna och det är tydligen många föräldrar som har äldre barn som har klagat på att personalen är oangagerad. Samt att olyckor skett. Min lilla skrutt som
    är världens snällaste, osäker, jag är så orolig att hon kommer känna sig rädd.

• Triple Trouble

Nu har jag köpt snordyra isbjörnskläder, så hon får så glatt använda sitt skalset vare sig hon vill eller ej

Bra tips om drickflaska, är det den man trycker på när man dricker?

Hon ska få välja en ryggsäck också.

Hon kommer nog gå 8-15 till att börja med då jag är arbetslös. Jag hoppas man får ha på fritids när man är arbetslös i denna kommun, annars kommer hon inte hänga ned. Får jag jobb så blir det 8-17.30 dessvärre..

På tisdag om en vecka börjar hon fritids.

Mer tips!!

• Triple Trouble

Gud vad härligt att det gick bra!!

• Triple Trouble

Första dan på fritids igår, jag och hon var där till efter lunch. Idag gick jag med igen, men efter 5 minuter ville hon vinka och ha mig därifrån.

Hoppas det hållet i sig

• Triple Trouble

Hej norgesessan! Vi möts här med .

Vi bor utanför Stockholm. Min dotter har 24 eller om det var 25 från sin avdelning hon gått på, av de 32 som ska gå i klassen. De har två klassrum, med 16 i varje rum.

• Triple Trouble

Hur är det hos er med fritids? Här är fritids i samma lokaler som förskoleklassen är, och fröknarna är samma som förskoleklassfröknarna.

Jättebra, brukar det vara så? När jag var liten låg fritids och skola en bit ifrån varandra med egna fröknar.

Svar på tråden Förskoleklass: Upprop HT 2011